• kobra

ni som byggt nytt lösvirkes hus, hur lång tid tog det

ni som gjorde så mycket ni kunde själva och samtidigt jobbade på dagarna..
    vill jämföra och se när det är realistiskt att vara klart för inflytt.
    sambon min jobbar hela dagarna och direkt efter jobbet så jobbar han med huset.
    ska tillägga att de lägger taktegel idag så om vi säger från oc med nu.. vad tror ni

helmystisk fundering möjligen

• Svar på tråden ni som byggt nytt lösvirkes hus, hur lång tid tog det
  • Småtokig

Har ett par kompisar som bygger lösvirke själva. De trodde att de skulle flytta in efter 6 månader. plattan var färdig hösten 2006 och de är inte klara med huset än. Nu säger de att de kan flytta in till midsommar men jag tror inte det förrens de bor där.

♥Albin 20070116 ♥
  • kobra

oj det var lång tid, men de måste ha byggt från grunden själva då eller?

• kobra

ja det må vara ett projekt att göra rubbet själv, nu har ju vi snickare till att resa huset iallafall

• Joonas

Vi hade ntreprenörer till vårt bygge, det tog 6 må¨nader för dem att bygga huset.

Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart!
  • kobra

joonas, ni gjorde inget själva då eller?

• Joonas

nope, inget! jo vi drog tomrör till högtalare och nätverk.

Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart!
  • LuMa

Vi bygger helt själva.
    Har haft byggare där att sätta upp stommen. Plåttaket kommer en firma också att sätta på. Grunden fick vi lite hjälp med när vi gjöt men annars har vi gjort allt själva.
    Vårt hus kommer att ta åtminstone ett år att få färdigt, ett och ett halvt kanske.
    Det går inte så fort när man är ensam där på helgerna. Kvällstid så hinns det inte med nåt ännu tyvärr.

• FilippaNeo

Hejsan!
    Vi byggde ett lösvirke på 150kvm. Och i vårat område var vi även tvungna att påla under plattan! Vi hade även en snickare som gick på dagarna. Ibland var dom två. Min man jobbade på dagarna på sitt vanliga jobb och på kvällarna åkte han direkt till bygget. Han gick nästan in i väggen kan jag påpeka!! Allt var klart på 4-5 månader...!

• kobra

oj 4-5 månader det var ju skitbra, ja här hemma är det nästan jag som går i väggen med 4 ungar dygnet runt

• FilippaNeo

Ja vi hade ju bara två men neo var då ett halv år när vi satte spaden i backen och då var han även väldigt sjuk Men men det har varit värt det i slutändan!!!!

Svar på tråden ni som byggt nytt lösvirkes hus, hur lång tid tog det