• Pikku Enkeli

Vad svarar du på frågan "Var bor du?"

On någon frågar dig: "Var bor du?", vad svarar du då?

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-30 13:58
    Någon som du träffar ute på en resa, internet eller liknande. Du vet alltså inte var denne bor och denne har ingen aning om var du bor.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad svarar du på frågan "Var bor du?"
  • lönnemåla

I Lönnemåla - eftersom jag tycker det låter så vackert!

mamma till Thilde, Agnes o Märta
  • Virriga Vera

Det beror helt på vem som frågar. Så jag kan svara ja på alla dina alternativ. Jag svarade annat i din fråga.

• A L V

om det är någon från en annan del av landet säger jag ortsnamnet.
    Nån närmare säger jag stadsdelen. Om de känner till staden vill säga!

• Dimitra

Det beror på vem som frågar, helt klart.

Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel.
  • TeeTee

är det en göteborgare som frågar svarar jag stadsdelen, är det inte säger jag göteborg

Doktor; är det ADHD? -Nej det är en vanlig skitunge!
  • Maria123

Jag håller med ovanstående. Beror på om de bor i stan eller inte, är det någon som bor utanför göteborg svarar jag göteborg, någon i göteborg svara jag angered, någon i angered svarar jag lövgärdet osv.

JAG VILL! JAG VILL! JAG VILL!
  • Butterscotch

Oftast säger jag staden, dvs postorten. Men om jag pratar med någon som också bor här säger jag istället stadsdelen, eller till om med gata ibland.

När jag förklarar var jag är uppväxt säger jag däremot ortens namn och i nästa andetag att det ligger nära staden X, annars skulle ingen ha någon aning.

• Kimster

Beror helt och hallet pa vem som fragar. Fragar nan svensk sa sager jag 'england', fragar en engelsman (som inte ar fran Yorkshire) sager jag 'Leeds', fragar en Leeds-bo svarar jag 'Adel' osv. Kan brytas ner i nastan hur manga led som helst.

Svar på tråden Vad svarar du på frågan "Var bor du?"