• Anonym

Lån trots betalningsanmärkning?

Någon som vet något bolag som ev kan ge lån trots att man har betalningsanmärkning?

Kommentarer som "om du har en betalningsanmärkning ska du väl inte ta fler lån" och liknande behöver inte inte skriva här, det kan ni ju tänka för er själv istället, Tack!

• Svar på tråden Lån trots betalningsanmärkning?
  • Anonym (momma)

Om du har flera så är det nog svårt. Men har man bara en så är ju den "osynlig".

• Anonym

Bluestep kanske lånar ut-till SKYHÖG ränta såklart!!!

• Anonym

Jag fick ett banklån på en bostadsrätt när jag förklarade hur jag fick den.

(arbetslös, levde på väldigt lite pengar och csn är inte nådiga...)

Men så fick jag jobb och banken tyckte det lät bra och jag har skött mig sedan dess, det är 15 år sen nu.

• Anonym (Karin)

Har du ingen som kan borga åt dig?

• Anonym

Ehh...det kanske inte är sååå smart..

Anonym (Karin) skrev 2008-01-30 14:33:59 följande:

Har du ingen som kan borga åt dig?
  • Anonym (Li)

Vad ska du låna till? Om det är till en bostad så kan du ju kanske ha bostaden som säkerhet?

Anonym skrev 2008-01-30 14:28:50 följande:
    Någon som vet något bolag som ev kan ge lån trots att man har betalningsanmärkning?Kommentarer som "om du har en betalningsanmärkning ska du väl inte ta fler lån" och liknande behöver inte inte skriva här, det kan ni ju tänka för er själv istället, Tack!
  • Anonym (momma)

Varför är inte det så smart?

Anonym skrev 2008-01-30 14:36:35 följande:
    Ehh...det kanske inte är sååå smart..Anonym (Karin) skrev 2008-01-30 14:33:59 följande:
  • Anonym

Anonym (momma) skrev 2008-01-30 14:29:43 följande:

Om du har flera så är det nog svårt. Men har man bara en så är ju den "osynlig".
    Jag har bara 1. hur menar du att den är osynlig?
  • Anonym

Jag ska låna för att betala av andra krediter till jättehög ränta. Har pratat med min bank swedbank men dom vill inte.

• Anonym (Li)

Sätta någon annan i klistret om man själv inte klarar att betala lånet. Skulle aldrig göra så.

Anonym (momma) skrev 2008-01-30 14:39:27 följande:

Varför är inte det så smart?
  • Anonym (momma)

Jag läste på kf sida att den första "pricken" är osynlig för kreditföretagen ända tills man får prick nr 2... Då syns båda.

• Anonym (Karin)

min man borgade för mig så jag kunde ta ett bank lån och betala av csn (eftersom jag låg efter där) bara för man har en anmärkning betyder det inte att man skiter i att betala sina räkningar!!!

• Anonym

Anonym (momma) skrev 2008-01-30 14:40:53 följande:

Jag läste på kf sida att den första "pricken" är osynlig för kreditföretagen ända tills man får prick nr 2... Då syns båda.
    Okej, jo jag har märkt att vissa inte sermin anmärkning, men dom stora bankerna som lånar ut pengar ser den ju..
  • Anonym (Li)

Nej det betyder det inte-har inte skrivit det heller. Men OM man inte kan betala...

Anonym (Karin) skrev 2008-01-30 14:42:03 följande:

min man borgade för mig så jag kunde ta ett bank lån och betala av csn (eftersom jag låg efter där) bara för man har en anmärkning betyder det inte att man skiter i att betala sina räkningar!!!
  • Anonym (momma)

Oki... ja så är det kanske... Jag kanske missförstod det som stod på KF sida.. försökte hitta sidan igen men lyckades inte.

Anonym skrev 2008-01-30 14:43:10 följande:
    Anonym (momma) skrev 2008-01-30 14:40:53 följande:
    Okej, jo jag har märkt att vissa inte sermin anmärkning, men dom stora bankerna som lånar ut pengar ser den ju..
  • Anonym (momma)

Är pricken färsk? Är skulden betald?

• Anonym

Pricken är från september 2006 och det var ingen stor skuld eller så utan det var att jag hade minus på kontot för länge som till slut blev en betalningsanmärkning..

• Anonym (momma)

Oki, just det att skulden var till en bank är nog det som ställer till det mest för dig.

Anonym skrev 2008-01-30 15:02:36 följande:
    Pricken är från september 2006 och det var ingen stor skuld eller så utan det var att jag hade minus på kontot för länge som till slut blev en betalningsanmärkning..
  • Anonym

Anonym (momma) skrev 2008-01-30 15:04:55 följande:

Oki, just det att skulden var till en bank är nog det som ställer till det mest för dig.
    ja det kanske är det.. för egentligen är det ju en skitsak, såna som har skulder på massa kan man ju förstå att dom är försiktiga med att låna ut mer till men som sagt, är kanske där skon klämmer tyvärr.. :(
Svar på tråden Lån trots betalningsanmärkning?