• Emena

Någon med erfarenhet av solfilm el frostfilm?

Vi bor på bottenvåningen med gått om insyn för alla förbipasserande. Har länge varit sugen på att sätta upp solfilm men har fått höra att om det är ljust inne i min lägenhet och mörkt ute som det ju oftast är i vårt avlånga land så ser de förbipasserande in men jag ser inte ut och då faller ju hela idén med solfilm. Finns det någon som har solfilm hemma? Bra eller dåligt?
    Alternativ 2 är att köpa frostfilm och sätta på halva fönstert så att man ser ut om man står upp men inte om man tex sitter i soffan eller vid matbordet. Jag vill ju inte bygga in mig själv i en bunker. Någon som har några andra förslag?!

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av solfilm el frostfilm?
  • Coppola

Jag har film på halva förnstret i min hall. Tycker inte alls att det känns instängt. nu finns det ju så fina så det blit liksom som en extra dekoration bara. Tycker du kan kosta på dig att prova i allafall. De sätts ju bara fast med vatten och diskmedel så ifall du inte gillar det är det ju bara att ta bort.

• Zamna

Jag ar ocksa intresserad av att satta upp frostfilm. Undrar bara vart man kan hitta sadana? Fina och inte sa jatte dyra?

• Zamna

Jag ar ocksa intresserad av att satta upp frostfilm. Undrar bara vart man kan hitta sadana? Fina och inte sa jatte dyra?

• timberhochmandie

Några grannar här har frostfilm på nedre delen av fönstren i vardagsrummet (tror jag att det är). Utifrån ser det riktigt snyggt ut i alla fall. Fast då täcker det ju inte så mycket som HALVA fönstret - kan tänka mig att det inte är lika snyggt... :-/

• Coppola

Det finns en jättesöt på inreda.com(tror jag det är)
    Det finns även några helt ok på Bauhaus. Skitlätt att sätta upp..gjorde det själv på 10 min

Svar på tråden Någon med erfarenhet av solfilm el frostfilm?