• Pink Muffin

Färga blockchoklad?

Tänkte smälta vit blockchoklad och skriva dotterns namn och göra hjärtan för att lägga på tårtan till helgen... går det att droppa i några droppar röd karamellfärg för att få chokladen rosa??

Jag blir illamående av köphysterin... tills jag hittar nåt jag bara måste ha...
  • Svar på tråden Färga blockchoklad?
  • MalinI

Jag gjorde iaf rosa chockladmouse. Men då blandade jag röd karamell färg i grädden och sen hällde i chockladen. Då gick det bra.

Mamma till Lucas, Nelly & Cim
  • Vårsolen

varför inte testa med lite choklad och göra så som du skrivit i ts, det låter ju inte helt fel tänkt iaf

• Pink Muffin
    Vårsolen skrev 2008-01-30 16:49:31 följande:
    varför inte testa med lite choklad och göra så som du skrivit i ts, det låter ju inte helt fel tänkt iaf
    Jo, trial-and-error-varianten funkar ju alltid... Tänkte ju bara ta en genväg ocvh fråga här först!! Men nu insåg jag att jag inte har nån röd karamellfärg så det får vara... men kanske kan jag få veta till nästa gång...!
    Jag blir illamående av köphysterin... tills jag hittar nåt jag bara måste ha...
  • Vårsolen

men nu blev ju jag nyfiken och vill veta om det faktiskt funkar

Pinkie skrev 2008-01-30 16:51:55 följande:
    Jo, trial-and-error-varianten funkar ju alltid... Tänkte ju bara ta en genväg ocvh fråga här först!! Men nu insåg jag att jag inte har nån röd karamellfärg så det får vara... men kanske kan jag få veta till nästa gång...!
  • Maraschino

Tror att risken är att chokladen blir gryning! Just vit choklad är väldigt känslig att jobba med!
    Men som flera redan skrivit, jag är oxå nyfiken på om det fungerar så skriv när du testat!!

Svar på tråden Färga blockchoklad?