Vägrar samarbetssamtal, ska lämna in stämning!
Nu är jag så jävla trött på pappan till min dotter! Vi har varit separerade i snart 2 år och vår kommunikation är skit! Han vägrar normal kontatkt, stänger av telefon när jag ringer. Godtar bara sms, som bara blir till irritationsmoment när man bara missuppfattar varandra. Vi har varannan vecka och bytet sker på dagis enligt hans vilja.
Om jag vill ge kritik eller vill prata om något som stör mig angående dottern, så har jag rätt till det, utan att få hot, anklagelser och glåpord över mig.
Det jag tycker och tänker accepteras inte, och allt jag säger och gör är "fel". Han anser sig själv den som gör allt rätt.
Jag har tagit kontakt med familjerätten för ett samarbetssamtal men han vägrar gå dit och bara skickar hånande sms om att det är frivilligt och att vi inte har nåt att säga varandra, dottern mår så bra hemma hos honom och att jag inte ska skapa problem som inte finns.
Nu är jag så förbannad så jag fick rådet av familjerätten att skicka in en stämningsansökan om ensam vårdnad, MEN..... det betyder enbart ensam vårdnad och folkbokförd hos mig. I praktiken kommer det va som vanligt, med varannan vecka.
Det jag hoppas på är förstås att han ska ta förnuftet till fånga och ångra sig så jag kan dra tillbaka ansökan och gå på ett samarbetsamtal istället.
Den här killen är inte o leka med, det känns som att väcka en björn som sover.
Men det känns inte som jag har nåt annat val.