• SandvikenMamma

Swedbankstrul? Har ej fått min lön

Enligt min f.d. chef så är min lön på väg till mig, den skulle ha kommit i fredags men ingen lön i sikte än.

Hon säger iaf att den inte har kommit än eftersom Swedbank strular. Det här är ett privat företag (om det nu spelar någon roll) men jag fick min lön i fredags av kommunen iaf.

Någon mer som haft strul med utbetalning, som har Swedbank?

• Svar på tråden Swedbankstrul? Har ej fått min lön
  • Mizz Turko

Nej, Swedbank strular inte. Då skulle ju inte halva Sverige som har Swedbank som bank inte fått sin lön.´

Det verkar som att din chef lurar dig, sätt press på honom istället.

• SandvikenMamma

Usch, vad ledsamt.

Jag har slutat på firman redan, men vill ju ha min lön för de veckor jag varit där, men den lönen kan jag väl se mig i stjärnorna efter *suckar*

Vad kan jag begära från chefen som visar att hon har fört över pengarna?

• Mizz Turko
    SandvikenMamma skrev 2008-01-30 17:52:39 följande:
    Usch, vad ledsamt.Jag har slutat på firman redan, men vill ju ha min lön för de veckor jag varit där, men den lönen kan jag väl se mig i stjärnorna efter *suckar*Vad kan jag begära från chefen som visar att hon har fört över pengarna?
    Du kan ju begära att denna visar "transaktionskvitto" på överföringen.

Annars om denna inte kan påvisa något för att han har gjort utbetalningen så kan du hota med att anmäla honom både till Polis och Skatteverket.

Det borde göra susen.
  • MiisPiis

kanske kan du ringa till Swedbank oxå och se om de har något på "ingående" från firman.....?

• MiisPiis

jag tänkte på att om chefen säger att det strular, måste ju hon ha varit i kontakt med banken, eller hur!?

• Mizz Turko

Precis, antingen chefen själv eller om företaget har en revisor. För det ska ha varit bokfört i deras papper oavsett om det strular med banken eller inte.

Har du inte varit i kontakt med banken heller då???

• SandvikenMamma

Okej. Jo, jag har pratat med banken men dom säger att det inte är något strul.

• ashera

Min sambo har swedbank och hans lön har strulat lite denna månaden, men det berodde INTE på swedbank utan på en ny kille på lönekontoret. Han fick sin lön idag iallafall.

• SandvikenMamma

Lönen kom i fredags, via telefonöverföring... Men nu har jag fått pengarna iaf, känns bra

Svar på tråden Swedbankstrul? Har ej fått min lön