• Lill30

Biverkningar av hormonbehandling vid IVF?

Hej!

Det är nog mycket möjligt att vårt nästa steg i vägen mot ett barn går via provrörsbefruktning. Jag tycker att det känns lite läskigt med tanke på alla hormoner man ska stoppa i sig...särsklt med tanke på att jag brukar känna av min pms kraftigt. Någon som vet vilka biverkningar som är vanliga? Jag måste förbereda mig mentalt...

• Svar på tråden Biverkningar av hormonbehandling vid IVF?
  • epa77

Har inte börjat spraya ännu, men min läkare "varnade" för övergångsbesvär under sprayningen...

• hopp08

Vet du vad du ska ta så kan du gå in på fass.se o läsa. Det är vanligt m biverkningar vid nedregleringen men tror de kommer först efter ett tag.
    Jag sprayar synarela o ska sen ta gonal-f. Är på elfte dagen o har inga direkta biverkningar förutom att jag är ganska ilsk!

• Felicia34

Hej på er!

Sprayningen är inte så jobbig den första tiden, men sen mot slutet när det börja närma sig att ta sprutor, och man alltså är mkt nedreglerad är det enligt mig JOBBIGT. Jag brukar bli så TRÖTT och ha så ont i huvudet så det är helt fruktansvärt. Och för att inte tala om värmevallningarna. Men det är som sagt bara de sista 8 dagarna eller så. Av sprutorna mår man bättre, men man (jag iallafall) får uppsvullen mage. Men vid det laget är man så glad att tröttheten från sprayet börjar avta så man har gärna stor mage : ) Ja nåt sånt brukar det vara för mig iallafall (fyra ggr gått igenom det hela). Man överlever tydligen...

Svar på tråden Biverkningar av hormonbehandling vid IVF?