• Bebis0607

Skulle ni vilja bo brevid en skola och fotbollsplan?

Det ska byggas en låg och mellanstadieskola ca 20 meter från vår tomt! Är väldigt irriterad över detta och känner att det värsta kommer bli allt liv som man ständigt får höra. Det ska bli en stor fotbollsplan också och där kommer väl ungarna även vara på helger och sommarlov och föra liv. Hoppas att det inte blir så farligt och att jag överreagerar. Funderar på att flytta pga detta. Men vi trivs ju i vårt hus och vet inte hur vi ska göra. Hur hadeni gjort? Tror ni det blir väldigt störande?

• Svar på tråden Skulle ni vilja bo brevid en skola och fotbollsplan?
  • Malllis

Ehmn, vi bor ca 5 meter ifrån en stor skola med dagis och fritids. Det stör inte det minsta. Trots att det är en fotbollsplan där det är barn varje dag. Tycker bara det är bra att skolan ligger så nära, om vår son ska gå där.

Kärlek: Alfons 070308
  • Gäspan

Jag hade nog tänkt: Vad bra, då får mina barn nära till skolan"

• meic

vi bor sånära en skola, störs inte tycker bara det är mysigt!

• killotjejmamma

Jag hade nog tyckt det votre kanon med en fotbollsplan så nära, då ser man ju barnen från fönstret.

• Cia o krabaten

Jag är uppväxt på en sån skolas gård i princip!
    Vårat staket är skolans.

Nu är det ju mest ljud och sånt dagtid när man inte är jhemma iaf.
    Men visst leker barn där annars också, men inget som stör.
    Fotbollsplanen hör man visslan från ibland och applåder osv, men inget värre.

Nä jag har alltid trivts där.

• mammatalman

men nu sitter väll de flesta barnen inne o spelar dator. det var min första reaktion. hahha. men så mycket tror jag inte att det stör de är ju mest ute dag tid o då jobbar man. det oxå som en annan skrev de har nära till skolan. dina barn alltså det är ju bra

• skorpionen80

Nej, det hade jag inte velat. Det hade stört mig att höra ungarna de dagar jag är hemma.

• Majsan70

Här har vi både dagis, fotbollsplaner o tre skolor integrerade i en precis inpå. Kanonbra tycker vi eftersom det ger nära till skola o lek o dagis o kamrater. Kan inte säga att vi störs särskilt mycket av det heller.

• Little Pooch 05

Vi bor nara en lag o mellanstadieskola, har ingrn fotbollsplan men netball. Visst ar barnen hogljudda, men det ar ratt mysigt. Enda som ar lite kruxigt ar under netballsasongen da det star bilar overallt pa lordagmorgnar da foraldrar kommer o tittar pa matcher. Som andra sager ar det ju bra o nara for de egna barnen.
    Fast hade det varit ett hogstadium med mopedterrorister overallt hade jag nog inte varit lika positiv!

• Kålrot

Om 5 år är du tacksam för att du bor så nära skolan.
    Innan barnen blir så stora att de börjar där har ni ju nära till en bra lekplats i alla fall.

• lieh

Jag hade tyckt det varit störigt. Mest för jag vill kunna välja när jag vill ha liv och rörelse runt mig.
    Jag tror jag hade blivit galen efter ett tag, så det är ju tur att jag bor på landet!

• Grenna

Jag hade blivit nipprig av det men så är vi folkskygga också och bor på landet...

• Canberra

Jag hade tankt, vad bra, da byggs det inte ett hoghus pa den tomten. Tar hellre liv och bus under dagen an att ha 20 lagenheter med fonster som vetter mot min tomt sa folk kan stirra in hos oss.

Var nyligen och sag pa ett hus till salu och ett av forsaljningsargumenten var just att det lag mittemot en skola med fotbollsplan, och darfor aldrig kunde byggas upp med hus eller lagenheter pa den ytan - hogre forsaljningsvarde darmed. Nu ska man aldrig saga aldrig, men jag tyckte det lat bra.

Men sa ar jag inte som regel hemma under dagen heller, annat om man jobbar hemifran tex och behover lugn och ro.

• sicksack

Det skulle inte skrämmam mmig. Det är alltid folk i närheten och eventuella tjyvar håller sig borta.

• Dessie

Vi bor nära en skola + fotbollsplan men störs INTE.

• mimi mouse

vi bor i ett område där det både finns ett gymnasium och en stor fotbollsplan, tycker bara det är trevligt. stör inte det minsta.

Svar på tråden Skulle ni vilja bo brevid en skola och fotbollsplan?