Hur ska man rengöra ett våffeljärn egentligen?
Ja frågan sår ju i rubriken.
Ja frågan sår ju i rubriken.
jag tar bara vatten..sen läggger ja papper mellan
Jag gör som man inte ska göra, sätter det under rinnande vatten och diskar med diskborste och diskmedel.
Ser också till att inte få vatten där sladden går in. Sambon är elektriker och gör likadant så jag skyller på honom om det händer nåt sen..
Living on the edge typ.. *fnissar*
Har försökt med blött papper men efter ett tags användande blir det liksom lita halv nasty.
Fler tips?
Puffar tråden
man skal iallafall inte använda jif på stäkplattorna!!!jag gjorde det, och brände fast första våfflan, så jag fick göra ren den igen, sen smöra inn den ordentlig, och steka några till......nu är den bra igen....jag började med att rengöra den utanpå, for den var klibbig....jag började med jes, det funkade inte, jif tog det bort med en gång, men den efterlot sig nog nåt på plattorna...till vardax lägger jag bara et pappersark i mellan....den är alldrig skitig invändigt...man du inte prova med en frotte tvättlapp, eller en wettex?
Jag torkar bara med hushållspapper... visst blir det fett kvar men den SKA vara lite flottig för att må bra, annars bränner allt fast.