• ict

KILLAR...tjejer o långt hår?!

Kanske lägger tråden fel...flytta den i så fall.

Jag vill veta mer om varför killar så gärna vill att tjejer ska ha långt hår.

Passar "alla" tjejer i långt hår enl er? Vad för typ av frisyr? Ska allt bara vara lååångt, liksom "hur långt"?

• Svar på tråden KILLAR...tjejer o långt hår?!
  • Ericsson

Det som passar bäst på just den tjejen. Håret spelar inte så stor roll, säger sambon.

• mysrester

Jag har träffat många killar i mitt liv. Endast en av dem gillade när tjejer har kort hår, ALLA andra har önskat att tjejen ska ha långt hår. Däremot har de sagt att om tjejen är jävligt snygg så funkar det med en kortare frisyr också (men inte väldigt kort) men att de ändå tycker kort är fult, och man måste vara jäkligt snygg för att kompensera.

Sorry att jag svarade fast jag inte är kille, men oftast så kommer det inga svar alls i trådar som är riktade specifikt till killar där bara de "får" svara.

• ict

Ok!

Ericsson skrev 2008-01-31 15:47:54 följande:
    Det som passar bäst på just den tjejen. Håret spelar inte så stor roll, säger sambon.
  • ict

Nej, jag vet...hoppas någon kille hittar hit!

Helt otroligt egentligen att det kan vara så "laddat" för en del killar.

mysrester skrev 2008-01-31 15:53:27 följande:
    Jag har träffat många killar i mitt liv. Endast en av dem gillade när tjejer har kort hår, ALLA andra har önskat att tjejen ska ha långt hår. Däremot har de sagt att om tjejen är jävligt snygg så funkar det med en kortare frisyr också (men inte väldigt kort) men att de ändå tycker kort är fult, och man måste vara jäkligt snygg för att kompensera.Sorry att jag svarade fast jag inte är kille, men oftast så kommer det inga svar alls i trådar som är riktade specifikt till killar där bara de "får" svara.
  • puttekula

Bra eller anus med långt hår? Jag säger BRA

Jag vet inte om det är kvinnligheten jag ser med långt hår eller vad det är, men en kvinna som har det lockar klart mera!

• ict

Ok.

Ungefär...hur långt? Ska det gå nedanför axlarna? Eller "räcker" nedanför hakan..? Nedanför skulderbladen?

puttekula skrev 2008-02-01 10:18:54 följande:
    Bra eller anus med långt hår? Jag säger BRA Jag vet inte om det är kvinnligheten jag ser med långt hår eller vad det är, men en kvinna som har det lockar klart mera!
  • destino

min man säger att lagom långt är bäst, ehehe inte för långt då ser man bara ovårdad lixom hippie, men inte 3 cm heller???

så jag klipper mig inte kort inom snar framtid, ehehehe

• SeTa

Min sambo är för långt! Gärna rejält långt, mellan skulderblad och midjan typ. Långt hår är kvinnligt, och enligt honom finns det ytterst få kvinnor som kan bära upp en kort frisyr. Har nog hört vid två tillfällen att han har tyckt att en kort frisyr är snygg.
    Kan säga att det har tagit mej lång tid att kapa mitt hår.

• ict

Så han är för långt, risigt, ostyrigt, nött hår? Istället för lite kortare, fylligare, välskött?

För en del tjejer så är det ju de två som är alternativen.

Idag klippte jag av mig 3-4 cm...nu går det ner till axlarna- och den längden kan jag hantera...tjockt hår...och jag är inte pysslig med det. Hmmm...det har oftare hänt att killar flirtat med mig när jag haft som det är nu- eller kortare- än när jag haft längre. Det borde väl bero på personen då...

Fast killar kanske inte rikitgt vill "erkänna"- eftersom detta med att kvinnligheten tycks sitta i att man har långt hår? Äh, inte är det väl så???

SeTa skrev 2008-02-01 19:12:19 följande:
    Min sambo är för långt! Gärna rejält långt, mellan skulderblad och midjan typ. Långt hår är kvinnligt, och enligt honom finns det ytterst få kvinnor som kan bära upp en kort frisyr. Har nog hört vid två tillfällen att han har tyckt att en kort frisyr är snygg.Kan säga att det har tagit mej lång tid att kapa mitt hår.
  • SeTa

Alltså, alternativet långt risigt oskött finns inte. Det är bara långt svallande som existerar. Dessutom ska det vara brunt. Gärna med slingor.
    Ang det där mad att killar har flörtat med dej ändå kan ju bero på att det finns andra smaker än min sambos.
    Fast personligen tycker jag att han har väldigt bra smak.

Svar på tråden KILLAR...tjejer o långt hår?!