hur känns en panikångestattack??
ja som det står i rubriken, hur känns det om man får en panikångest attack???
ja som det står i rubriken, hur känns det om man får en panikångest attack???
Min lillebror har just fått konstaterat att han får sådana. Han säger att han blir alldelles yr i huvudet och i kroppen och bara vill "bort därifrån" han är just då, som kön i affären eller om han sitter på ett tåg.
Medan andra (forskat lite) kan få tryck över bröstet, svårt att andas och tro att de får en hjärtattack. Är nog olika från person till person hur man upplever saker och ting. Begreppet är nog ganska brett.
Det finns en massa forum om man söker lite på internet, hälsar min bror.
igår kväll nämligen när vi lagt oss fick jag ett sånt tryck strax under bysten, det kändes som nån spånde om ett bälte hårt, sen fick jag svårt att andas och började må illa, när jag klev upp kände jag mig yr.
satt mig i köket och drack ett glas vatten och sambon masserade mig lätt över axlar och rygg för att få mig att slappna av och efter en halv timme släppte det och idag känner jag inget.
kan det ha vart en panikångest attack???
Jag får det av stress, så jag känner en enorm stress och tror att jag ska dö. Hyperventilerar och ser nästan mig själv utifrån.
Det kan det säkert vara. Om du känner att det är på väg ska du försöka djupandas så kanske den sakta drar bort.
Man dör aldrig, aldrig av en panikattack - det bara känns så. Man kan inte ens få hjärtattack av det. Jag brukar andas fyrkant oxå, (andas in och räkna till fyra, håll andan och räkna till fyra, andas ut och räkna till fyra och håll andan och räkna till fyra) om och om igen - då kan man inte hyperventilera och då blir det förhoppningsvis ingen panikattack.
Känns rent ut sagt skit läskigt.
Symtom olika finns på min sida
Jag har under flera år haft återkommande panikattacker och jag kan bara hålla med om de som andra skrivit. Jag hyperventilerar, de sticker i fingrar och ben, allt snurrar, tryck över bröstet. Fruktansvärt obehagligt. Är helt säker på att jag ska dö när jag får en attack.