Nu när Maja har fyllt 1 så har vi också ett fullbokat schema, tycker att det e jobbigt att bara vara hemma en hel dag. Nu har vi ju hund så det blir en lång promenad varje efm. vid fint väder stannarr vi vid lekplatsen, eller går inom ÖF
Måndagar så träffar jag min mamma barn grupp och vi fikar, äter lunch, går till hoppeborgar, leker hemma hos varnadra, vi ska på porselinsmålning imorgon vi gör helt enkelt olika aktiviteter varje vecka.
Tisdagar, Babysim (Fast man kan ju gå själv till ett badhus), sen går vi också på lek och sångstund i kyrkan
Onsdagar går vi på Gymboree (lek och sångstund)
Torsdagar träffar jag en annan mammabarngrupp, vi fikar alltid hemma hos varnandra och så leker barnen
Fredagar så går vi på sångstund
Sen är vår öppna förskola öppen varje dag hela dagen :)
Jag tycker att det är jätteviktigt att träffa folk, så som nån sa här inne, sök och se om det finns fler FL mammor i området samt gå till ÖF varje vecka, det tar kanske ett tag att lära känna folk men ta egna intiativ, fråga någon om någonting tex om de vet om biblioteket har någon lässtund eller nått, sätt dig och prata om barnen, hör efter vad de brukar göra på dagarna, osv Sätt upp en lapp på ICA, och hör efter om nån annan e mammaledig och har lust att träffas