• Mar1lyn

blod i bajset på 1 månaders bebis?

Jag upptäckte nu på kvällen att dottern som är en månad gammal har lite lite blod i sitt bajs. hon bajsade mig nämligen i handen så jag har inte riktigt kikat hur det har sett ut tidigare. Jag har tid hos bvc imorgon för vanlig vikt o längd koll så jag ska ta upp det med dem då, men jag undrar om det är någon annan som har varit med om det?

Jag helammar ju så det är ingen ersättning som kan orsaka problemet. Hon bajsar flera ggr om dagen, blandat, ibland gult men ganska ofta grönt också, trots att jag bara ammar på ett bröst i taget. Hon äter ofta, är väldigt tuttig. Hon har ont när hon bajsar o pruttar o får kämpa lite med det o skriker!

Tycker så synd om henne!

• Svar på tråden blod i bajset på 1 månaders bebis?
  • timberhochmandie

Såriga bröstvårtor? En inte alldeles ovanlig bov i dramat...

• MrsSn0w

Har du hjälpt till med en termometer när hon har bajast?

~ Liam 07~09~15 ~
  • Mar1lyn

nej inga såriga bröstvårtor, amningen fungerar som den ska.
    Nej jag har inte använt termometern någonting.

• Mar1lyn

ett virus? oj, låter läskigt... försökte googla o det enda jag hittade var mjölkallergi men det var för barn som fick ersättning o sen att grönt bajs kunde vara en infektion... kanske är en virusinfektion av ngt slag alltså.

• MrsSn0w
    Mar1lyn skrev 2008-01-30 23:17:30 följande:
    nej inga såriga bröstvårtor, amningen fungerar som den ska. Nej jag har inte använt termometern någonting.
    ok, för annars kan det ju vara det. så vet jag att det vart för min son en gång.. Ja du, då vet jag inte.. Är kanske som BymBym säger. Att de kan vara nå virus..
    ~ Liam 07~09~15 ~
  • BymBym

Läste lite om blod i avföring. Kan också vara så enkelt att tarmarna är lite känsliga på så små...

• Mar1lyn

Googlade lite mer om virus o det verkar som om bebisar får grönt bajs och blir dåliga i magen när de är förkylda. Det där med blodet beror nog bara på att tarmen har blivit irriterad av att han är dålig i magen. Sen har min lilla tjej prickar på magen o det kan vara virusprickar också! Åh då kan jag andas ut lite! Får prata med bvc också men det verkade väldigt logiskt iaf!

Tack för hjälpen!

• lillajag82

hoppas du blir klokare i morgon efter bvc kontrollen...

Emelié010224 & Albin060520
  • Ananaspaj

Du har inte märkt något när det bara är kiss? Nyfödda tjejer kkan ha liten flytning med mycket saltkristaller i som ser ut som blod OCH det kan komma lite blod från slidan. OBS ingem me eller så...

• NoelochJack

När jag var på föräldragrupp på BVC så sa det att det inte alls är farligt med lite blod i bajset på små barn, de har så känsliga slemhinnor att det kan lätt hända.

Noel 071120
  • tre unika

Hej!
    Såg den här tråden idag och jag undrar hur det har gått för er dotter? Har blodet i avföringen upphört? Har ni fått något svar på vad som orsakade det? Har läst fler trådar med samma problem, men ingen som säger att blodet upphört. Min dotter 4,5 månader har även hon haft blod i sin avföring, som slem med blodstrimmor i. Första gången för två veckor sedan och nu kom det igen i lördags. Man blir ju galen av oro. Vi har varit på akuten med henne, men de trodde bara att det var någon allergi? Jag skall driva det vidare med en barnläkare.

• maria12

skulle vjilja veta hur allt gått, har ett barn med samma problem

• maria12

vet att tråden är gammal, men testar ändå.

Svar på tråden blod i bajset på 1 månaders bebis?