Jag har varit otrogen flera gånger, det är det värsta jag gjort mot min sambo och mig
Jag är en sådan där som alla om de visste skulle tycka illa om. Man är inte otrogen med sin killes kompis upprepade gånger om man inte är en person som saknar samvete.
Det jag gjort är förkastligt och oförlåtligt. Ingen vet, och ingen kommer någonsinn att få veta. Jag och kompisen har inte nämnt detta för en levande själ. Sanningen i detta fallet gör mycket mer skada än nytta.
Det finns inget som kan försvara denna handling, man gör bara inte så mot den man tycker om. Den naturliga följdfrågan blir då: Varför?
svaret är enkelt och pinsamt: bekräftelse, dålig självkänsla och dåligt självförtroende. Jag har tampats med dåligt självförtroende sedan jag var liten och har därför lagt min energi på att göra så att omgivningen gillar mig, ni vet vara rolig, anpassa mig efter andras åsikter, alltid vara snäll och glad... genom andras bekräftelse så finns jag. Jag borde ju lärt mig och älska mig själv istället, att lära mig att jag duger som jag är och att jag inte behöver beröm ständigt för att finnas. Tyvärr har jag kommit på det här för sent. För det ögonblick jag låg med denna kompis svek jag inte bara min sambo utan mig själv. Jag har alltså gått så långt och riskerat min största trygghet i livet bara för att få bekräftelse, snuskig ovärdig bekräftelse som inte betytt ett dugg dagen efter. Jag kanske är sjuk eller något för man gör inte så om man mår bra.
Det låter kanske konstigt men jag måste på något vis lära mig att jag är bra för mig själv. Även om det blir näst intill omöjligt efter detta. Vet inte hur jag ska gå till väga. Jag har redan brutit med kompisen för länge sedan. Jag känner ingen atraktion till honom längre... bara avsmak.
Det enda jag vill är att bli nöjd med mig själv och att jag kan vara närvarande i mitt förhållande till 100%....
Jag antar att jag mest kommer få skäll, men hoppas ändå på något råd från en klok människa
tack för att ni tog er tid att läsa!