• SolOchSnö

Hur skickar man ett par skidor med post eller bussgods?

Jag vill köpa ett par skidor som finns i Stockholm (hittade dem på blocket) men jag kan inte åka och hämta dem. Jag har bett säljaren skicka dem med post eller bussgods men hon är osäker på hur bra det fungerar (att packa dem säkert och att de inte försvinner på vägen).

Har ni några tips på enkla sätt att packa skidor för att skicka med posten? Har någon gjort det?

Tack!

• Svar på tråden Hur skickar man ett par skidor med post eller bussgods?
  • yatsy

ja om hon hittar en kartong att sätta dom i så det inte syns vad det e för något så är det smidigt med bussgods... men jag hade varit mycket noga med att dom var bra förpackade!

• yatsy

Om du vill kan du ju oxå skicka dom via posten med rek som kostar 50 kr extra tror jag. Då kan man följa paketet och vet vart det e.. är inget proffs på det så läs mer om det på postens hemsida..

• Frusna flickan

Jag köpt een barnvagn som säljaren packade in i en säck och lämnade in på närmsta bussgodsavdelning. Sedan hämtade/löste jag ut vagnen här på bussgods i Gbg. Gick hur bra som helst. Kan ju inte vara svårare direkt med ett ett par skidor, dock kanske lite svårt att skydda dem väl men det måste ju gå att lösa. Bara säljaren är villig att fixa lite. Har hon köpare som kan komma och hämta i hemmet kommer denna säkert att välja det efterso hon då slipper en massa jobb samt slipper vänta på pengarna. Lycka till!

Svar på tråden Hur skickar man ett par skidor med post eller bussgods?