• Anonym (Tjockis)

FettKnöl lr Fettvalk

Jag har alltid varit smal tills för några år sedan så gick jag upp i vikt ordentligt!
    & då fick jag som en fettknöl i nacken,den känns som vanlig hud alltså. Min mamma kallar den för fettreserven & säger att den ska försvinna när jag går ner igen & det hoppas jag verkligen.
    Nån mer som har så? lr har haft så?
    Jag tycker inte att det ser så snyggt ut att ha en valk/knöl i nacken.

• Svar på tråden FettKnöl lr Fettvalk
  • systersandra

En del kan få sk lipom alltså fettknölar som kan uppstå lite överallt på kroppen. Dessa kan vara både små och stora och är ofarliga. Är knölen ömmande och obehaglig?
    Lipom opererar man bort men jag kan ju inte säga säkert om det är ett lipom.
    Gå till VC och hör med läkaren.

• Anonym (Tjockis)
    Svar på #1
    mm,jag har läst om såna,men det är inte en sån. Det är bara som fett lr hur man ska säga,det är ingen knöl. Bästa sättet att förklara är att den känns som hänghund under armen. haha. Lätt kanske lite roligt,men den mjuk bara. & jag vet att jag inte alls tänkte på den när jag va smalare & när jag gick upp igen så va den där.
    Nix,den gör inte alls ont! Nu är den lite öm,för jag fick tips om att jag skulle massera på den,så kanske den skulle försvinna snabbare,så jag har knådat på bra idag.haha
Svar på tråden FettKnöl lr Fettvalk