• freja0309

sunwing rhodos el mallorca i slutet på maj

Hej, har bokat rhodos igår, men är velig om vi ska ändra till mallorca istället. Barnen är ett och fyra år. Badet är viktigast. Kan ni råda mig..................

• Svar på tråden sunwing rhodos el mallorca i slutet på maj
  • Trianda

Rhodos är nog varmare i maj än Mallorca... Mallorca är det finast i augusti september. Men mallorca, speciellt Alcudia har helt underbara stränder för barn. Har varit där då min son va 1 år och en del andra gånger också Men dit råder jag er att åka augusti september isåfall. Ett ställe jag verkligen rekomenderar. Så om du vill åka i slutet av maj, behåll den resan du redan bokat.

• caxie

Jag har bara varit på mallis så jag kan inte säga nåt om rhodos. jag har varit till Mallis både i maj och aug. Och vädret i maj e bättre ju senare i maj du åker. Vi var i Alcudia i maj 07 19-26 maj och vi hade kanon väder. Vattnet var vamt och badbart i havet. Det brukar ju vara nån grad varmare vid östra medelhavet än västra men vi tyckte det var lagom varmt med 25-30 grader när vi hade en 5 mån bebis med oss.

Felicia 2006-12-11
  • Rho74

Beror på vad man vill göra utöver hotelvistelsen, (de är ju i stort sett lika överallt).
    Jag bor på Rhodos och tycker att vi brukar ha fint väder i maj, men havet är fortfarande förhållande vis kallt. Stranden vid Sunving är av grus, men relativt långgrund.

Svar på tråden sunwing rhodos el mallorca i slutet på maj