• poppsy

Tips på dop present??

Ska på dop om ett par veckor. Ett par kompisars lilltjej som ska döpas. Vad ska man hitta på för present??
    Nån som har nåt bra förslag?
    Känns som att man lätt kör fast...

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Tips på dop present??
  • Dino78

Tja, man kan ju plantera ett träd i hennes namn och e henne pappret på det. Kan ju vara kul.

Filt med barnets namn påsytt, bok som handlar om barnet (sånt här kan man beställa alltstå!)

Smycke, fast det kommer hon nog få så det räcker och blir över.

Börja samla på någon servis?

Sparbössa, burk för mina första tänder...

DIF i själ och hjärta
  • Fruochmamma

Till Ludvig köpte min bror gossedjur från WWF. Urgulliga plus att en del av summan går som stöd. Trevlig baktanke.

Annars fick han jätte fina BRIO leksaker - roligt med traditionella träleksaker.

Vanligt är det ju även med porslin, smycken, böcker mm.

• elegi

Man kan plocka ihop en liten korg:
    Olika teman:
    Skötsel: nagelsax, borste, handduk, pyjamas, strumpor, haklapp,
    Mat: tallrik, mugg, bestick, haklapp, tallriksunderlägg
    Bad: barnolja, handduk med huva, borste, badleksaker
    Lek: bok, prasselleksak, skallra, bitring
    Kläder: Body, klänning, strumpor, mössa/hatt, skor

En sån här korg kan ju ges i olika prisklasser beroende på hur mycket man tänkt sig, korgen kan vara liten eller stor (finns billiga på Rusta, ÖB ex.) man behöver inte slå in den utan sätter bara cellofan runt med snören och lite annat pynt, cellofan kan man köpa på rulle på Åhlens bla finns färgad eller neutral.

Alexandra 7 år (astma & laktos), Sebastian 4½ år (astma,laktos,soja,ägg)
  • Dino78
    elegi skrev 2008-01-31 12:16:39 följande:
    Man kan plocka ihop en liten korg:Olika teman:Skötsel: nagelsax, borste, handduk, pyjamas, strumpor, haklapp, Mat: tallrik, mugg, bestick, haklapp, tallriksunderläggBad: barnolja, handduk med huva, borste, badleksakerLek: bok, prasselleksak, skallra, bitringKläder: Body, klänning, strumpor, mössa/hatt, skorEn sån här korg kan ju ges i olika prisklasser beroende på hur mycket man tänkt sig, korgen kan vara liten eller stor (finns billiga på Rusta, ÖB ex.) man behöver inte slå in den utan sätter bara cellofan runt med snören och lite annat pynt, cellofan kan man köpa på rulle på Åhlens bla finns färgad eller neutral.
    Fan vilken bra idé! Hoppas sambons bror ska döpa sin dotter, då tänker jag göra så!
    DIF i själ och hjärta
  • elegi
    Dino78 skrev 2008-01-31 12:24:02 följande:
    Fan vilken bra idé! Hoppas sambons bror ska döpa sin dotter, då tänker jag göra så!
    Ja risken att de får samma sak är ju inte lika stor som när det gäller halsband, fotoramar och sparbössor iaf
    Alexandra 7 år (astma & laktos), Sebastian 4½ år (astma,laktos,soja,ägg)
  • Dino78
    elegi skrev 2008-01-31 12:34:18 följande:
    Ja risken att de får samma sak är ju inte lika stor som när det gäller halsband, fotoramar och sparbössor iaf
    nej, och dessutom så gör det ju inget om man har 2 haklappar sen heller för sånt går ju ändå åt.
    Frågade sambon och tydligen funderar dom på dop. Då får man hålla tummarna
    DIF i själ och hjärta
  • ordning och oreda

Något som garanterat går hem är en helt unik och personlig tavla där barnets födelsedatum, vikt, längd, kl, och andra personliga saker finns med!
    Du kan ge önskemål på det mesta!
    Kika i mitt bildgalleri eller : www.renoir.pixbox.se

• jockesfru

amulettring
    dogtag
    pekbibel

Ludvigs mamma
  • TereseA

En sån personlig sagobok med barnets egna namn i ...tror det finns på sagostjärnans hemsida..tror den heter så..

Svar på tråden Tips på dop present??