Tips på dop present??
Ska på dop om ett par veckor. Ett par kompisars lilltjej som ska döpas. Vad ska man hitta på för present??
Nån som har nåt bra förslag?
Känns som att man lätt kör fast...
Tacksam för svar!!
Ska på dop om ett par veckor. Ett par kompisars lilltjej som ska döpas. Vad ska man hitta på för present??
Nån som har nåt bra förslag?
Känns som att man lätt kör fast...
Tacksam för svar!!
Tja, man kan ju plantera ett träd i hennes namn och e henne pappret på det. Kan ju vara kul.
Filt med barnets namn påsytt, bok som handlar om barnet (sånt här kan man beställa alltstå!)
Smycke, fast det kommer hon nog få så det räcker och blir över.
Börja samla på någon servis?
Sparbössa, burk för mina första tänder...
Till Ludvig köpte min bror gossedjur från WWF. Urgulliga plus att en del av summan går som stöd. Trevlig baktanke.
Annars fick han jätte fina BRIO leksaker - roligt med traditionella träleksaker.
Vanligt är det ju även med porslin, smycken, böcker mm.
Man kan plocka ihop en liten korg:
Olika teman:
Skötsel: nagelsax, borste, handduk, pyjamas, strumpor, haklapp,
Mat: tallrik, mugg, bestick, haklapp, tallriksunderlägg
Bad: barnolja, handduk med huva, borste, badleksaker
Lek: bok, prasselleksak, skallra, bitring
Kläder: Body, klänning, strumpor, mössa/hatt, skor
En sån här korg kan ju ges i olika prisklasser beroende på hur mycket man tänkt sig, korgen kan vara liten eller stor (finns billiga på Rusta, ÖB ex.) man behöver inte slå in den utan sätter bara cellofan runt med snören och lite annat pynt, cellofan kan man köpa på rulle på Åhlens bla finns färgad eller neutral.
Något som garanterat går hem är en helt unik och personlig tavla där barnets födelsedatum, vikt, längd, kl, och andra personliga saker finns med!
Du kan ge önskemål på det mesta!
Kika i mitt bildgalleri eller : www.renoir.pixbox.se
amulettring
dogtag
pekbibel
En sån personlig sagobok med barnets egna namn i ...tror det finns på sagostjärnans hemsida..tror den heter så..
En doptalva från www.isa.nu. Dem är helt underbara, min farmor har beställt denna till en av min döttrar i doppresent! http://www.isa.nu/shop/sessa-p-112.html ![]()