• Bei Bei

Hur får man bort streck på väggen från vanlig kulspetspenna?

Jaha, 2:a gången på 1 vecka glömmer sambon en penna framme och givetvis haffar min 2,5åring pennan och ritar någonstanns man inte ska rita...

Förra gången var det den ENDA låneboken i hela lägenheten som blev offer, denna gången väggen i hennes rum. KUL!
    Vi har precis flyttat till en helt nybyggd & fräsch lägenhet som redan är kluddrad på väggarna (morrar mest på pappan som lämnar pennor framme hela tiden)
    HUR får man bort detta? Går det eller är det bara iväg & köpa målafärg som gäller?

*suck från en trött mamma som hoppas på dagisplats SNARAST!*

♥ Ronja ♥
  • Svar på tråden Hur får man bort streck på väggen från vanlig kulspetspenna?
  • Vannis

En vän till mig har en dotter som målade på deras köksstolar. Det gick inte bort med vanligt rengöringsmedel så hon lät det vara.
    Efter 1 år så skulle dottern städa lite och tog vanliga våtservetter och då gick det bort! Alltså vanliga våtservetter till bebisrumpor!!

Morsan ska börja jobba!
  • Vannis

Men testa försiktigt, så det inte blir värre!

Morsan ska börja jobba!
  • Bei Bei

gick tyvärr inte Kanske borde hitta marknadens giftigaste tvättservetter? Någon som har tips? ICA´s var det inte tillräckligt mkt kemikalier i...

♥ Ronja ♥
  • madigan

Bei Bei skrev 2008-01-31 12:17:30 följande:

*rusar efter tvättservetterna*
    Funkar de, har åxå barn som är kluddmästare..fast vi har mest fettfläckar och de går inte bort.

Kritor på tapeter kan man få bort med sudd, de vet jag ialla fall.
  • Vannis

Synd, då vet jag inte hur du ska göra tyvärr.

Morsan ska börja jobba!
  • Fragile Angel

Fettfläckar och kludd har vi också på väggen .

Det är inte dottern som har satt sina fettiga fingrar på väggen på väg till toaletten från köket, utan det är gästers barn .

Kluddet på väggen i dotterns rum kom till för ett par veckor sedan, det mesta hade hon ritat med blyerts så det gick ju att sudda bort, men det med bläck gick inte bort .

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
Svar på tråden Hur får man bort streck på väggen från vanlig kulspetspenna?