• Maddeliix

enkla men goda pastarätter önskas

det får vara vad som helst i typ :).. bara det är ihopblandat med pastan... jag såg en gång på tv nåt recept med pasta, kyckling & ärtor sen var det som en vit gegga som sammanhöll rätten. vet någon detta recept kanske eller liknande?

• Svar på tråden enkla men goda pastarätter önskas
  • ejja81

mackaronipuddig  namn ´namn,,,går fort ända som tar tid är att den skall va i ugnen cirka 45 min

• Jesster

Jag älskar det enkla och snabba

Stek hackad bacon och i slutet så lägg på hackad lök. På med Kelda ostsås eller creme fraiche och lite peppar. Klart! (en av mina absoluta favoriträtter)

Med Kelda och/eller creme fraiche kan man ju variera mycket. Fläskfilé, kycklingfilé, korv, vegetariskt... Bara blanda sånt man tycker är gott.

♥ v.16 ♥
  • Kidz

Pastasås

Ingredienser
    1 cm skinka rökt, skiva
    2 paket bacon
    1 st lök gul
    2 burkar tomater krossade
    1 st vitlöksklyfta, pressad
    1,5 msk basilika
    1 dl persilja, hackad
    0,5 krm svartpeppar efter smak
    1 burk creme fraiche

Gör så här
    Skär skinkan och bacon i små bitar. Finhacka löken. Fräs ihop allt i en kastrull.
    Tillsätt krossade tomater, pressad vitlök, basilika, persilja och svartpeppar. Låt puttra i ca. 10 minuter.
    Strax före servering tillsätt en burk creme fraiche.

Pasta italiano

Ingredienser
    300 gram pasta
    1 st gul lök
    1 klyfta vitlök
    50 gram skivad salami
    2 dl crème fraiche

Gör så här
    Koka pastan. Skala och hacka lök och vitlök. Skär salami i strimlor
    Stek löken i smör, tillsätt salami och låt den fräsa med några minuter.
    Rör ner crème fraiche. Låt allt bli varmt. Krydda med lite grovmalen svartpeppar och häll såsen över den kokta pastan.

• Mollymajs

På lördag ska vi göra kokt bandspaghetti. Sen skär vi grillad kyckling i små bitar och grön o röd parika. Blandar allt i en form och sen häller på valfri grädde salt o pepper och in i ugnen,

Bandspaghetti med kassler och majs med en blandning av grädde och chilisås och in i ugnen.

Pasta med valfritt kött strimlat i och ädelostsås är gott med paprika och lite vitlök.

Kokt pasta sen kräftstjärtar, fräst salladslök och champinjoner blandat med cremfraiche franska örter.

• Megafon

Koka makaroner.

Klipp sönder bacon o stek,sen häller du på creme fraisch.

Enkelt,syrligt,salt ,o gott.

• msbrownie

lax sås

lax kallrökt eller file i bitar
    vitlök
    schalottenlök
    creme fraiche
    matlagningsgrädde

stek lök, vitlök och laxbitar.
    häll i cremefraiche och matl grädde.
    salt och peppar. ( kan även ha i lite chili om man vill)
    låt puttra i 5-10 min.
    häll över pastan eller blanda allt!
    klart!

• msbrownie

ts läste nyss inlägget ordentligt...

har tyvärr inte receptet på den men kan tänka mig att du mkt väl kan ta

kyckling
    ärtor
    majs
    lök
    paprika

bryn det lite lätt och krydda efter smak, tex chili, vitlök m.m blanda i matl.grädde och cremefraiche. för färgens skull kan du hälla i lite soya eller curry om du känner för det. tar du inte soya el curry i kan du ta och smaksätta med sweet chili sås.

sen blandar du i detta me pastan!

• Melisabeth

Pasta
    Kräftstjärtar
    Ärtor
    Lite lök
    Creme fraiche

Brukar jag bjuda på och det går alltid hem =)

Skriver inget recept för det är ju bara att blanda ihop och värma på så mycket/lite man vill

• IkaFatale

Supergod och enkel pastasås!

Du behöver:

Rödlök
    Tomater
    Färsk basilika
    Färs oregano
    Fetaost
    Matlagningsgrädde

Strimla rödlöken i ringar, stek i traktörpanna och tillsätt slarvigt skurna tomater, koka ihop det och tillsätt salt och peppar.
    Häll över matlagningsgrädden, låt det puttra ihop och tillsätt sedan Basilika och Oregano, smaka av och krydda efter behov.

Låt allt puttra i 5-10 minuter med kryddorna i.
    Skär fetaosten i tärningar och lägg i dem i såsen, de ska precis bara bli lite mjuka men inte "såsiga". Servera med pasta! Suuuupergott!

• mimmelie

Hackad purjolök
    Skivade färska champinioner
    Bacon i småbitar
    Pressad vitlök
    Crame fraise

stek alltihop och häll sedan på Crame fraisen och låt puttra. Jag brukar krydda med lite extra vitlök, salt och peppar. Går jättefort och är supergott!
    Tar inte längre tid än vad pastan tar.

• TezzyBump

med cremefraiche och lite fantasi kan man komma långt!
    en grej som är supergod att blanda i är oregano, kassler/bacon, buljongtärning o lite majs

funkar att blanda i crabsticks, räkor, musslor mm också.

• TezzyBump

eller rensa en grillad kyckling, lägg i en kastrull tillsammans med kokosmjölk och curry och servera till tagliatelle

• TezzyBump

eller 1st cremefraiche+1st kivbille gräddädel i en kastrull tills osten smält, servera som sås till kött/kyckling
    eller använd som pastasås till pastan

• Freiya

jag brukar strimla nötkött, typ ryggbiff. hacka lök och vitlök och fräsa den, i med köttet och bryn det och sen i med en burk creme bonjour cuisine och matlagningsgrädde. salta och peppra.
    helst ska det va pasat penne till, av nån anledning :P
    svingott iaf!

• Helen75

Blanda skruvmakaroner, stekt bacon i små bitar, paprikapulver, pressad vitlök och riven ost i en ugnsform. Häll över grädde och in i ugnen en stund. Supergott och enkelt! Ha i rätt mycket paprikapulver och riven ost.

Svar på tråden enkla men goda pastarätter önskas