• Sylten

Väntetid Sahlgrenska?

Är det nån som vet hur lång väntetid det är IVF i Göteborg?

• Svar på tråden Väntetid Sahlgrenska?
  • saraemma

Min gyn sa att det inte är så lång väntetid där, men jag vet inte vad hon menar med "inte lång"? Jag kommer få remiss dit om inte trippelkur med pergo funkar, sista chansen nu!

• Psychadelia

Max 3 månader. Blev själv uppsatt på väntelista där häromdagen och de håller vårdgarantin. Var går du nu?

• Wednesday85

max tre månader har jag också hört, har stått i kö i två månader n8u så förhoppningsvis får vi snart en tid.
    var bor ni?

• saraemma

Är det väntetiden för ett besök eller just för IVF? Vi har ju gjort utredning och testat pergo redan så det behöver man väl inte göra om sen antar jag? Fast man måste väl utreda vidare inför ev IVF?

• Psychadelia

Vi blev vidareremitterade från vår förra gyn till reproduktionsmedicin på SU. Jag hade under tiden hos förra gyn gått ner i vikt pga eventuell överviktsbroms och efter detta testat pergo 6 månader och min man hade fått lämna spermaprov. Jag fick ÄL av pergo men vi blev inte gravida ändå. När vi kom till SU skulle det göras ett HSS (kontrastVUL) på äggledarna. Gyn där bestämde att jag skulle sättas upp för titthålsoperation för att diagnostisera endometrios så HSS gjordes under operationen istället. Nu har jag fått diagnosen endometrios och vi är satta på kö för IVF eftersom de inte tycker att det finns nåt annat val för oss.
    Kanske behöver du alltså utredas vidare beroende på vad man tidigare har kommit fram till. Men det beror ju också på vart din gyn skickar remissen om hon skickar er direkt till IVF eller om hon skickar till reproduktionsmedicin.
    Väntetider för oss har varit:
    Max3 månader till första utredningsbesök efter remiss till SU.
    Max3 månader till titthålsoperation.
    Max3 månader till IVF.
    Remissen från förra gyn skickades i slutet på augusti har jag för mig, första besöket på reproduktionsmedicin 16/11-07 och operation 14/1-08. Väntar nu på kallelse från IVF.

• Sylten

Hej alla och tack för svar!

Jag går nu på gynkliniken i Frölunda men det har pratats om Sahlgrenska i vidare skede.. Jag vet inte riktigt vad de kan göra i Frölunda och inte.
    Jag har gått på Pergo i 8 mån, maken har lämnat spermaprov som var normalt och HSS är gjord och jag har fri passage.. Vi ska träffa läkaren igen 11/2 för att diskutera vidare. Han har nämnt provrörsbefruktning tidigare men jag vet inte om det är det som är nästa steg eller vad det blir. Så då ville jag veta hur lång väntetiden var här. Känns ju bra om de håller vårdgarantin i alla fall..

• saraemma

Ja, det lät ju faktiskt bra! Jag var beredd på att få vänta ännu längre! Min sambos spermaprov var inte toppenbra men inte tillräckligt dåligt för remiss vidare, men eftersom jag inte har ÄL och inte verkar få det av pergon heller så får vi remiss till Sahlgrenska. Jag ska göra titthålsoperation innan det. Provar nu först med trippel-kur pergo (mår såååå illa) och hoppas det funkar!

• Psychadelia

Då blir ni väl antagligen remitterade direkt till IVF båda två. De verkar ju ha gjort det mesta redan. Lycka till!!

Svar på tråden Väntetid Sahlgrenska?