• FH Mamma

Kan det verkligen kosta flera tusen att lägga ett billigt laminatgolv själv?

Jag försökte räkna ut hur mycket det skulle kosta att lägga billigt golv i mitt vardagsrum....

Jag vet inte exakta storleken med 7*4.5 m är det ungefär (något mindre)

När jag räknade på ett laminatgolv som kostar 50kr/kvm så skulle det kosta ungefär 1800kr för vardagsrummet. Låter väldigt mycket.

Kan jag räknat fel eller är det så dyrt?

• Svar på tråden Kan det verkligen kosta flera tusen att lägga ett billigt laminatgolv själv?
  • Jewell

Låter inte alls dyrt utan snarare billigt..

• Champagne

Det kan nog stämma, om du köper lite underlagspapp/foam, sen tillkommer ju lister också, om du inte redan har.

vi är kvinns, vi är gåpåiga, gapiga och tar ingen skit. Vi är Grynet!!!
  • Jewell

En golvmatta eller parkett blir nog dyrare.
    Laminatt är väldigt enkelt att sätta in själv och ni borde kunna göra det på en dag om ni inte har så många hörn.
    Vi la in själva för nåt år en i ett ungefär lika stort rum som ert. Tog en onsdag då jag och maken gjorde det tillsammans.
    Vi betalade ca.1500 för vårt.

• Lola Jämtland

Det är inte dyrt tycker jag....
    Låter fullt normalt....

//Blir det nånsin våran tur.....
  • hepe

50kr kvm låter väldigt lite tycker jag.
    Vi betalade 269 kr kvm för vårat.

• FH Mamma

Är man ensamstående mamma och lever på sjukersättning är nästan 2000kr för ett golv dyrt..

• Teskedsmamman

50 kr/kvm är lite... IKEAs billigaste kostar 69 kr/kvm om jag inte minns fel,

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • FH Mamma
    Teskedsmamman skrev 2008-01-31 14:29:40 följande:
    50 kr/kvm är lite... IKEAs billigaste kostar 69 kr/kvm om jag inte minns fel,
    Detta är ett sådant billigt tex
    www.rusta.se/product.asp&kategori=Laminatgolv+Golv&p=40301163
  • Cheesus

50 kronor kvadraten är ju billigt. Det funkar liksom inte för någon tillverkare att t hänsyn till den enskilde konsumentens privatekonomi.

Vill man ha ett nytt golv så kostar det, har man inte råd får man vara utan. Ungefär som i barnvisan om rumpan bar.

Jag vill ha en Ferrari. Fast jag har ingen.

• Mia83

FH Mamma skrev 2008-01-31 14:26:43 följande:

Är man ensamstående mamma och lever på sjukersättning är nästan 2000kr för ett golv dyrt..
    Dyrt är det inte för golvet, även om din ekonomi kanske inte riktigt klarar det. Golet blir ju inte mindre prisvärt för det.
    Vi ska lägga ett golv som kostar 249kr kvadraten snart, vilket inte heller är dyrt iom vad det är för typ av golv.
    Men visst blir det mycket pengar efter några kvadrat.
Svar på tråden Kan det verkligen kosta flera tusen att lägga ett billigt laminatgolv själv?