går det att träna bort en tjock rumpa???
Min rumpa är ganska stor och rund och jag hatar det.
Går det att träna bort rumpan???
Den gungar inte för att jag är vältränad men den är rund och stor.
Någon tips?
Tack
Min rumpa är ganska stor och rund och jag hatar det.
Går det att träna bort rumpan???
Den gungar inte för att jag är vältränad men den är rund och stor.
Någon tips?
Tack
Nej det finns inget du kan göra för att träna bort just rumpan. Kroppen bestämmer själv vart fett ska tas ifrån när du misnkar i vikt.
Om du tränar så mycket att du förbrukar mer energi än du får i dig så kkommer du att minska din fettmassa totalt sett. men om det är just rumpan som blir mindre kan du inte veta och det går inte heller att styra över.
Att träna musklerna i rumpan kommer nog snartare göra den större.
Så är du nöjd med din vikt i övrigt är nog det bästa att lära dig gilla din rumpa som den är.
Gör det något om rumpan är stor om den är fast? Fortsätt att träna musklerna i rumpan så kommer fettet "bytas ut" till muskler. Motion tillsammans med styrketräning är bästa sättet att bli av med fett. (enligt tidningen i-form i varje fall)
Nej fettet i rumpan byts inte ut mot muskler för att man tränar rumpan. Fettet som förbränns vid rumpträningen kan lika gärna tas från överarmarna, magen eller någon annanstans. Däremot växer musklerna = rumpan blir större.
Styrketräning är jättebra men man kan aldrig användaststyrketräning för att punktförbränna fett.
Om du vill ha en mindre framträdande rumpa är det inte en bra idé att satsa extra mycket på rumträning. Träna kroppen allsidigt och satsa sedan extra mycket på att stryketräna andra delar som är mindre (tex axelpartiet) för att skapa en bättre symetri.
Sen brukar det hjälpa att tänka att det är finare med en rund rumpa än en platt.
Om du styrketränar och vill gå ner i vikt ska du göra många repetitioner på varje övning.
Och så äta rätt förstås :)
Då förbränner du fett samtidigt som du blir fastare i kroppen.
Klart du kan få din rumpa mindre... Konditons träning o rätt kost behövs.. Man kan inte punkt träna för att gå ner i vikt på visa kroppsdelar utan kroppen tar fett där de finns att ta fett i från..
När de kommer till kvinnan så ska man passa sig lite för att träna rumpa och lår med tyngre vikter efter som vi lätt kan få munskler där.