• Zessan84

Någon här som använder bärstol?

Vad har ni för någon och vad tycker ni?

Jag menar typ en ryggsäck som man har barnet i..=) Vi är mycket ute i skogen där man inte kan ha vagn och sonen är 1,5 år så han kan inte gå några längre sträckor!

Vi har tidigare haft en tricot-slen men tycker sonen börjar bli alldeles för tung nu. Eller sjalen orkar inte hålla honom..=)

• Svar på tråden Någon här som använder bärstol?
  • getingmidja

Att ni inte skaffar en rejäl sele då, alltså en ergonomisk sådan!
    Ergo, Beco, Patapum är några exempel på det.

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Zessan84
    Svar på #1
    getingmidja skrev 2008-01-31 20:05:14 följande:
    Att ni inte skaffar en rejäl sele då, alltså en ergonomisk sådan! Ergo, Beco, Patapum är några exempel på det.
    Har kollat lite och det verkar ju vara smidigare än en bärstol. Har du själv en sån sele? Vad är skillnaden mellan märkena? Svårt att skicka efter när man inte vet vad det är för grejer..
  • Annamaja

kommer inte ihåg vilken sort jag har tror det är lundhags, men är osäker. Den funkar jätte bra med bärstol, och är bra om man ska gå långt. Vi är mycket ute i fjällen och går där vi har stuga så den har används flitigt då vagn är omöjligt att ha många gånger

• getingmidja
    Zessan84 skrev 2008-01-31 20:11:17 följande:
    Svar på #1 Har kollat lite och det verkar ju vara smidigare än en bärstol. Har du själv en sån sele? Vad är skillnaden mellan märkena? Svårt att skicka efter när man inte vet vad det är för grejer..
    Japp, har haft Ergo men väntar nu hem en Beco.
    Har även provat Patapum Toddler.
    Köper ni en Ergo eller Beco lär ni bli nöjda, och dessutom är andrahandsvärdet bra.
    Ergon skulle jag nog mer rekommendera ute i skog och mark än en snyggBeco.

www.sveali.se har haft bra pris på Ergon i denim, men har även andra alternativ.

Jag tror inte ni ångrar er om ni köper en rejäl bärsele i stället för bärstol!
  • Zessan84
    getingmidja skrev 2008-01-31 21:09:53 följande:
    Japp, har haft Ergo men väntar nu hem en Beco.Har även provat Patapum Toddler.Köper ni en Ergo eller Beco lär ni bli nöjda, och dessutom är andrahandsvärdet bra.Ergon skulle jag nog mer rekommendera ute i skog och mark än en snyggBeco. www.sveali.se har haft bra pris på Ergon i denim, men har även andra alternativ.Jag tror inte ni ångrar er om ni köper en rejäl bärsele i stället för bärstol!
    Okej.. Hur är en patapum toddler? En beco blir det nog inte..känns som er patapum eller ergo passar oss bättre. Men visst ser dom fina ut beco! =)
  • getingmidja
    Zessan84 skrev 2008-02-01 19:31:31 följande:
    Okej.. Hur är en patapum toddler? En beco blir det nog inte..känns som er patapum eller ergo passar oss bättre. Men visst ser dom fina ut beco! =)
    Jag tycker egentligen Patapum är snyggare än Ergon, men Toddlern har några extraremmar i sidan som jag tyckte var bra knepiga.
  • Jempa L

Jag har provat bärstolar på skoj i butiker, men trots att jag är normallång 170 cm ungefär så är i princip alla bärstolar för långa för mig. Dessutom hamnar barnet väldigt högt och får det att kännas vingligt. (Tycker jag iaf.)

Kan starkt rekommendera Ergo-selen! Barnet sitter bra, tyngden hamnar runt höfterna på bäraren, låg tyngdpunkt gör att du inte känner lika starkt om barnet häver sig åt sidan när det sitter på ryggen. Tar ingen plats när man knölar ihop den...

Kort sagt, jag gillar Ergon !

Varför ha handsfree när man kan ha neck-lock?
  • DansAnsan

Jag kan rekommendera både Ergo och Beco! Ergo kanske passar mer ute i skog o mark. Vi vandrade lite i somras o Ergon funkade utmärkt! Jag har inte provat bärstol, men det ser tyngre ut än att bära i Ergo. I Ergon hamnar barnet närmare bäraren, vilket ju gör att det inte blir lika tungt.

Lycka till!

• Zessan84

Det kommer INTE bli någon bärstol... Var o prövade en på babyproffsen idag o de va tungt! Sambon gillade den, men jag tyckte inte tyngden hamnade på höften som den skulle.
    Nu lutar det åt en ergo, beco eller patapum. Frågan är bara vilken?!

• Jempa L
    Zessan84 skrev 2008-02-02 17:46:31 följande:
    Det kommer INTE bli någon bärstol... Var o prövade en på babyproffsen idag o de va tungt! Sambon gillade den, men jag tyckte inte tyngden hamnade på höften som den skulle.Nu lutar det åt en ergo, beco eller patapum. Frågan är bara vilken?!
    Om sambon gillade bärstolen kommer han att älska Ergo, Beco eller Patapum Flört.
    Varför ha handsfree när man kan ha neck-lock?
Svar på tråden Någon här som använder bärstol?