• Geri

Skillnad på babysemp 1 och 2?

Är det egentligen någon större skillnad på BS 1 och 2? Vad jag kan se är det enda som skiljer dem åt att 2:an har 4 fler kalorier och 1 gram stärkelse som 1:an inte har. När har ni bytt till 2:an? Mättar 2:an mer? Vill gärna höra era erfarenheter!

• Svar på tråden Skillnad på babysemp 1 och 2?
  • Carola Carro

2:an är från 4månader med..

• Mamma igen 07

Har börjat byta ut till babyplus, min dotter är 3 månader!

Stolt Tvåbarnsmamma!
  • Malinski79

Av våra erfarenheter så mättar tvåan mer än ettan, tror tvåan ska innehålla mer järn oxå vilket kan leda till trög mage..

Vi håller på å byta nu,men tar det väldigt lugnt eftersom dotterns mage inte riktigt hänger med,men hon blir 5 mån 11feb.

• Marona

Har också funderat på detta. Jag har nämligen fått 3 paket av 2:an o undrar om man ska våga ge detta lite tidigare. han är 3 månader o 1 vecka nu. Paketen går ut i mars o är rädd att han inte ska hinna äta upp dem. :(Synd att kasta om det inte är någon större skillnad. Men man kanske kan varriera  lite mellan dem?

• Mamma igen 07

Marona: börja lugnt och byt ut först med 25/75 och se hur han reagerar, om det funkar är det bara att öka till 50/50 osv....

Stolt Tvåbarnsmamma!
  • Marona

Tack för tipset! Ska testa detta.
    kram

• Geri

Tack för era svar. Ska nog börja fasa in babyplus litegrann, hon får varannat mål bs och varannat Lemolac och den ska vi ju fortsätta med och bara byta ut babysempen.

• Mamma igen 07

Min dotter har nu dom senaste dagarna börjat äta oftare så f.o.m i morgon så blir det att prova byta ut till 75/25 ( babyplus/babysemp ) och se om hon blir mättare!

Stolt Tvåbarnsmamma!
Svar på tråden Skillnad på babysemp 1 och 2?