• Tesie

Klogroda

Hejsan, jag har en rätt så nyinköpt klogroda, guldsorten! jag undrar hur ofta de ska äta!!
    Ger jag honom mat 2 ggr dagen så tycker killen min att det ser ut som att lille Hugo (som grodan heter) ska spricka, men jag tycker synd om honom när han sitter i sitt mathörn o tigger!
    Så hur ofta ska de äta?!

• Svar på tråden Klogroda
  • LenaLF

De klogrodor jag haft har fått mat 1 - 2ggr per dag. Det viktigast är att du inte ger den mer än vad den äter upp på en gång. Risken är annars stor att vattnet blir dåligt. Sköter man den rätt kan den bli rätt gamal. Köp gärna en kompis till den, men se till att få en i ungefär samma storlek. det är vidare viktigt att täcka över akvariet väl. De kan nämligen klättra ur akvariet annars.

Hälsningar LenaLF

• Tesie

Hejsan, tack för ditt svar!

Ska genast gå o köpa en liten kompis till Hugo då, sen ska vi köpa större akvarium med! Hur stora blev dina grodor? O vad matade du dem med?

• Lacrima

Albino-klogrodorna kan väl bli rätt stora? Min syster hade en tillsammans med sina fiskar men han var ett riktigt monster och åt upp några fiskar...

• Beloved

albinoklogrodan kan bli stor den ska inte hållas tillsammans med fiskar eller grodor som är mindre i storlek (kommer bli mindre i storlek). Två albinos fungerar nog utmärkt då de kommer bli snarlikt stora. Däremot ska du inte skaffa dig en dvärg klogroda då (den bruna varianten) den blir runt 3-4 cm stor. Albinon du har blir antagligen runt 13 cm.

den äter ex mygglarver, räkcocktail osv

• Tesie

Beloved!

Tack för svaret!!

Ska lägga in en bild på min Hugo i mitt galleri så är ni välkommna o kolla på lilla sötnosen!

Svar på tråden Klogroda