• Tussilagoflickan

Kommunikationsövning?

Behöver hjälp. Ska göra en kommunikationsövning som är på detta sättet: Man sitter två och två, ryggarna mot varandra, på stolar. Den ena får ett papper med ett motiv och den andra får ett tomt papper och pennor. Övningen går ut på att den med motivet ska beskriva vad den ser och att den andra ska rita, man ska ju få en kopia i slutet, men beroende på hur bra man kommunicerar blir också resultatet olika.

Men jag behöver motiv till detta? Ingen aning hur de kan se ut och behöver hjälp med det!

Någon som har någon hjälp att ge mig så blir jag enormt tacksam!

• Svar på tråden Kommunikationsövning?
  • Nivea

Har för mig att vi brukar rita cirklar, kvadrater, rektanglarna och andra figurer på pappret. De kan ju ritas i varandra, på varandra i staplar,olika storlekar ja hur som helst beroende på hur svårt man vill göra det.

• Nivea

Kom på att vi även har kört en annan variant med Lego. Då bygger man först en "mall" som man beskriver för den andre som då ska föröka bygga en likadan. Men det var en parentes till din fråga :)

• Tussilagoflickan

Tack
    Minns du vilka instruktioner du fick? Om man ex. håller i pappret med en massa figurer, hur förklarar man för den andra vad denna ska rita? Får man säga "rita en fyrkant" eller hur går det till?

• Nivea

Japp du får säga rita en fyrkant.T.ex. till höger om den ritar du en cirkel. På fyrkanten ritar du en lite mindre kvadrat etc.

Svar på tråden Kommunikationsövning?