• Äldre 31 Jan 23:14
    6249 visningar
    13 svar
    13
    6249

    Silversmide!! Tips, ideer och snack - Titta in och häng på!!

    Det finns ju vi som vill skapa med metaller så som silver och jag hittade inget forum som passade för detta ämne. Därav skapade jag ett eget och du är välkommen!

    Här är det tänkt att vi delar med oss av ideer och tips och kanske bra sidor att få tag på verktyg och material.

    Själv har jag ÄNTLIGEN precis börjat min kurs då jag är mammaledig och har kvällarna "lediga". Annars har jag ett arbete som gör det svårt att gå kurser så här en kväll i veckan. *LYCKLIG*


    ¸.?°´¯) Älskade underbara Eveline (¯`°?.¸
  • Svar på tråden Silversmide!! Tips, ideer och snack - Titta in och häng på!!
  • Äldre 31 Jan 23:17
    #1

    Jag söker bra sidor där man kan hitta verktyg till vettiga priser. Tips?


    ¸.?°´¯) Älskade underbara Eveline (¯`°?.¸
  • Äldre 1 Feb 22:39
    #2

    någon till måste ju finnas som gör smycken med silver??

    *Puff puff*


    ¸.?°´¯) Älskade underbara Eveline (¯`°?.¸
  • Äldre 1 Feb 23:38
    #3

    Sargenta i Malmö har jag handlat mycket av. Tyvärr har de ingen hemsida (omde inte skaffat senaste tiden), men man kan ringa dem och beställa katalog.
    Vill du kika i en så kan du få min nästa gång vi ses!

  • Äldre 1 Feb 23:42
    #4

    Jaaa!!! Ta gärna med den!!! men du kanske kan lägga in telenr till mig på inkorgen så kan jag ändå beställa en egen sen. Kollade på massa sidor igår.

    http://www.konradw.se/
    http://www.slojd-detaljer.com/

    De hittade jag, plus att en vän till mig som går i samma grupp har köpt stämplar på clas ohlson, både siffror och bokstäver för 150:- !!! kollade hemsidan men hittade inget.. Morr
    Har du svets hemma?


    ¸.?°´¯) Älskade underbara Eveline (¯`°?.¸
  • Äldre 3 Feb 19:39
    #5

    Finns det inga fler som smidar??


    ¸.?°´¯) Älskade underbara Eveline (¯`°?.¸
  • pillef­inkan
    Äldre 16 Feb 16:07
    #6

    Hej,
    Jag har just börjat min kurs och det är superkul... är ni vid liv därute?
    Kram

  • Äldre 18 Feb 19:08
    #7

    Ååå va glad jag blev när en till tittade in!!! Trodde det bara var ja o en till ett tag.
    Hur många kursdagar har du gått pillefinkan?? Jag är inne på min 4e snart. Var går du?


    ¸.?°´¯) Älskade underbara Eveline (¯`°?.¸
  • pillef­inkan
    Äldre 2 Mar 20:55
    #8

    Hej jag har nu gått fyra hälften kvar. Sedan hoppas jag hoppa på en till kurs efter påsk. Så otroligt roligt. Har just gjot färdigt en ring och gör nu ett ganska stort och tungt halsband. Trodde inte det skulle bli så tungt. Men men..... man lär så länge man lever.

    Jag går i Nybro. Vart går ni andra?

  • Äldre 4 Mar 12:58
    #9

    Jag går i Åhus, Skåne. Har gått 4 tillfällen av 10. Vi fick göra en slät ring som 1a grej när vi började kursen. Det får alla. Sen gjorde jag hängsmycke till mig och min sambo till alla hjärtans dag och ny fixar jag ett hängsmycke till min dotters namnermoni.. Finns så mkt jag vill göra men så lite tid!!


    ¸.?°´¯) Älskade underbara Eveline (¯`°?.¸
  • Äldre 21 Mar 11:55
    #10

    puff puff

  • Äldre 24 Aug 22:09
    #11

    Hej ! jag går i åk 9 nu, Vi ska hålla på med silversmide i slöjden nu och jag hade tänkt göra en ring med en rosett på, men jag vill inte ha själva rosetten i samma materialen som i ringen (alltså silver) men jag vet inte vad det är för material så jag undrar om ni vet som håller på med sådant:
    det är ett nätliknande material fast liksom jag tror det är i metall. är inte säker men om ni söker på ringar med rosett på google, trycker sen på bilder så ska den finnas där.


    Jag undrar också om ni har några tips på snygga och hyfsat enkla ringar man kan göra och vi har bara 3 dagar på oss fast då har vi ca 5 h per dag elr ngt sånt.

    tack på förhand :) :)


     


     

  • Äldre 25 Sep 10:16
    #12

    Nån som vet hur det fungerar med att skicka silver till Sargenta och byta till ex tråd och plåt? Kostnader? Undrar också vad som är bäst att använda som underlag som är eldfast vid upphettning?

  • Summer­time95
    Äldre 29 Apr 15:10
    #13

    Puffar också på den här tråden....

Svar på tråden Silversmide!! Tips, ideer och snack - Titta in och häng på!!