• dossanova

Gravid efter IVF, efter hur många försök? Och vad var orsaken till infertiliteten?

Gör bara en liten undersökningGlad svara gärna om ni vill

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gravid efter IVF, efter hur många försök? Och vad var orsaken till infertiliteten?
  • sakoline

Lägger till i favoriterna.

• sakoline

De som gjorde fler än 3, fick de betala de själva? För vad jag har hört får man som mest 3 st betalda av landstinget, även om det varierar.

• karon

Vi lyckades på första försöket och vi har manlig orsak, azoospermi.

Alea iacta est...
  • Pimpinellan

sakoline: inget landsting ger mer än tre gratisförsök,de flesta faktiskt färre än så. Har man barn sen förr eller är äldre än 37 får man också betala själv.

Lägger också denna i favoriterna,men saknar åldersbetydelsen som faktiskt är den enskilt största orsaken till huruvida en ivf lyckas eller inte.

• dossanova
    Svar på #4
    Pimpinellan och sakoline: vad menar ni med när ni säger lägger till  i favoriter? Jag e lite ny på sidan så jag kan inte allting
  • Pimpinellan

dossanova: bara att klicka på "Lägg denna i mina favoriter"! Det står under sista inlägget. Sen har du en kategori i vänsterspalten under där det står forum där det står "mina favoriter". Plättlätt!

• dossanova
    Pimpinellan skrev 2008-02-01 15:17:17 följande:
    dossanova: bara att klicka på "Lägg denna i mina favoriter"! Det står under sista inlägget. Sen har du en kategori i vänsterspalten under där det står forum där det står "mina favoriter". Plättlätt!
    jaha, är det de ni menar det känner jag redan till, jag trodde att ni syftade på någonting annat, att ni la mig på favoriter eller nåt sånt, haha

THanx
  • Rosie74

Gravid med gossen på första försöket. Landstingsfinansierat på privat klinik.
    Befruktade fina ägg blev över och frös ner.
    Gravid nu med tjejen som är ett resultat av ett av de nedfrysta äggen. Tog sig på första försöket även denna gång. Kostade 10.000 kr. Landstinget bekostar inte syskonförsök.

Orsak till barnlösheten vet vi inte, läkarna hittade inget "fel" på någon av oss.

Kram Rosie.

• Moparwoman

Blev på tredje och det var enda gången jag fick tillbaka ägg.

Har PCO..

• hormonflickan

Gravid på försök nr 1.

Oförklarligt skäl till varför det inte tog sig, verkade som om jag tog död på mannens spermier men inte säkert!

Lycka till!

Hoppas på att bli mamma i maj 2008
Svar på tråden Gravid efter IVF, efter hur många försök? Och vad var orsaken till infertiliteten?