• Anonym (Ledsen)

Gravid trots dagen-efter-piller?!

För att göra en lång historia kort så har jag varit otrogen mot min sambo med en annan kille och har dessutom haft oskyddad sex med denne.
    Jag får inte äta p-piller av olika skäl och är allergisk mot kondomer/gummi/glidmedel, vet inte riktigt. Men jag/vi hade planerat att ha kondom ändå. Jag dör ju inte, det kliar bara.
    Men i stridens hetta blev det ju naturligtvis inte så att vi hade kondom. Naturligtvis inte.
    Vi hade sex tre ggr, men han kom aldrig i mig.
    Vet att det finns små simmare ändå, jag VET det, så ni behöver inte påminna mig om det.

Detta var första gången på fleeeeera månader som jag hade sex och har därför ingen vidare koll på mens och ägglossning. Behövs/-des lixom inte. Hela saken blir ju dessutom krångligare eftersom jag inte äter p-piller.
    Efter vi hade haft sex kollade jag när jag hade ägglossning egentligen och det var ju NATURLIGTVIS ungefär då. Eller, om jag nu räknat rätt på senaste mensen borde jag ha haft ägglossning 15-16 typ och vi hade sex den 23.
    Bestämde mig för att ta ett dagen-efter-piller (morgonen efter alltså, så det hade fan gått högst 10 timmar eller nåt) för att vara på den säkra sidan, även om han inte hade kommit i mig.

Har inte tänkt på detta så mycket mer (förutom att jag har enorma skuldkänslor för vad jag gjort, så ni behöver inte hoppa på mig för det heller). Jag och min sambo har nu gjort slut för jag har insett, på riktigt, att jag inte älskar honom (som jag borde) längre. Vi har velat fram och tillbaka en tid. Har inte sagt nåt om detta såklart, känns bara onödigt.
    Men igår kände jag att "jäääklar vad ont jag hade i bröstvårtan". Tänkte att den kanske hade legat konstigt innanför bh:n eller nåt och släppte det. Gick och la mig. Imorse gjorde det "lika ont". Det ilar lixom. Men har inte ont i hela bröstet. Jag har väldigt okänsliga bröst i vanliga fall och brukar INTE ha ont när jag ska ha mens.
    Kollade i alla fall upp när jag skulle ha mens egentligen och det var IDAG (om jag nu räknat rätt från förra mensen)?! Den har INTE kommit.

HUR STOR ÄR RISKEN ATT JAG ÄR GRAVID, VILL JAG VETA DÅ!!!!
    Kan jag testa mig imorn, eller är det för tidigt.
    Jösses, detta är verkligen inte vad jag behöver, men jag antar att det är "guds straff" eller nåt om det nu vill sig "illa".

Missförstå mig inte nu, jag vill VÄLDIGT gärna ha barn, men inte på det hät sättet! Vill att det ska komma till av kärlek inte ren sexfrustration. Jag har inga känslor för den här killen jag var otrogen med och det vet han om. Det var ren "sex" som sagt.

Är tacksam för svar, mindre tacksam för påhopp. Jag vet att jag gjort fel.

(Det blev visst en rätt lång historia ändå)

• Svar på tråden Gravid trots dagen-efter-piller?!
  • Anonym (Ledsen)

puffar lite...

• Anonym

jag blev gravid trots dagen efter piller.

• Judy

Jag tror inte det är sån stor risk att du är gravid. Ni hade ju inte sex under ägglossningen, du tog ett dagen efterpiller och han kom inte i dig.

Tror du kan vara lugn men jag förstår att du är nervös! Men man lär sig av sina misstag heter det ju!

• Anonym (Ledsen)

Doh =(. Vilket dagen-efter-piller använde du?

• Moniqe1979

om du räknat rätt och skulle haft mens idag så ja du kan testa imorgon. Rekomenderar dock att har du inget test hemma så spara morgonurinet i en tät burk i kylskåpet. låt det dock bli rumstemererat inna du sätter ner testet i det. man kan använda annat än morgon urin med iofs men man får säkrast resultat med det.

skulle även rekoemndera CB digital test för då är svaret solklart inga otydliga streck som skall tolkas utan antingen är där ett + eller ett -

• Shadilly

Hur stor risken är, är väl svårt att säga - men poängen med dagen efter-piller är ju att uppskjuta ägglossningen. Om du redan hunnit ha ägglossning kan du ha blivit gravid i alla fall tyvärr.

Se till att göra ett graviditetstest så fort det är möjligt att se något resultat, men måla inte fan på väggen. Graviditetssymptom är i stort sett likadana som symptom på kommande mens, och ju mer man känner efter, ja ju mer känner man så klart.

• Anonym (Ledsen)

Judy: Jotack du! Det lär jag ju göra. Jösses. Är lite halvnojig faktiskt. Men är det för tidigt att testa imorn? En vän till mig ska testa då och hon är i en sits liknande min minus otroheten...

• Anonym (Ledsen)

Monique: Jag bor ett stenkast från apoteket, så jag kan nog hålla mig :)

Shadilly: Men, varför heter det "dagen-efter-piller" om man inte kan ta dem dagen efter :|? Jo, jag vet att jag är extremt nojig, så det kan lika gärna vara mens på G. Men jag brukar ha helt andra symtom....

• Shadilly

Äsch, ville ju även få med detta:

Om du har räknat rätt och hade ägglossning kring 15-16 borde det inte vara risk för graviditet den 23:e, men eftersom du är osäker på dagarna är det bäst du kollar!

• Shadilly

Anonym (Ledsen) skrev 2008-02-01 01:22:49 följande:

Shadilly: Men, varför heter det "dagen-efter-piller" om man inte kan ta dem dagen efter :|? Jo, jag vet att jag är extremt nojig, så det kan lika gärna vara mens på G. Men jag brukar ha helt andra symtom....
    Jo visst kan du ta dem dagen efter. Det är om ägget redan släppt och är på väg genom äggledaren pillret inte har någon effekt, eftersom det inte finns någon ägglossning kvar att förhindra, det är försent liksom.
Svar på tråden Gravid trots dagen-efter-piller?!