• Maria Gbg

Varberg sjukhus - någon som har erfarenhet av förlossning där?

Hej!

Bor i Göteborg, men funderar på att välja förlossning på Varbergs sjukhus. Jättetacksam om ni som har har erfarenhet därifrån kan berätta om vad ni tyckte!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Varberg sjukhus - någon som har erfarenhet av förlossning där?
  • nonno

Jag har ingen erfarenhet men planerar att föda där så jag är också intresserad. Bor också i Gbg.

• Solisen

Jag har inte fött där (ännu) men har flera kompisar som fött där och är helnöjda. Bra service och trevlig personal. Varberg ska tydligen ha sveriges bästa förlossningsvård har jag hört...men det återstår ju att se när det är dags

Men vad vet jag...jag bor ju här i stan så jag är kanske partisk? Men hur som helst, har hört många skräckhistorier från andra och faktiskt ingen från Varberg (än så länge iaf) Tydligen så blir man ibland inte mottagen på en del sjukhus i de större städerna utan får åka runt innan man kommer in o bara det är ju en stressituation just då. Fördelen med Vbg är ju också att man har fri hemgång vilket innebär att man får vara kvar så länge man känner att man vill/behöver.

Tycker ni ska välja Varbergs sjukhus såklart!!

• benetide

Jadå har fött alla mina tre barn där.. Förlossningen är toppen hur go personal som helst lyssna väldigt mycket på vad man vill som patient o försöker göra de bästa som går under förlossningen.. BB Har jag lite sämre erfarenhet av har aldrig velat stanna alla dagar som man ska utan åkt hem ett eller två dyng efter som omföderska på vbg BB får man klara sig ganska mycket själv men som först föderska får man mycket råd o hjälp nästa så dem tjatar ihjäl en... Hoppas detta är bra beskrivning.. detta är ju med bara min uppfattning kan ju hoppas de finns andra med

• villhabebisnu

Jag har fött båda mina här och kommer göra det med den tredje oxå...är ett kanon bra sjukhus..

Fantastisk personal och även BB personalen är underbar.

Kan rekomendera detta varmt..

• Maria Gbg

Tack för hjälpen! Kul att höra att ni har positiva erfarenheter! Det låter som om man får lite mer lugn och ro där än på ett större ställe. Eftersom jag tycker sjukhusmiljöer överhuvudtaget är väldigt obehagliga så är ju det positivt om det är mindre stressat.

Någon mer som har erfarenheter att dela med sig av?

• jessica BFapril05

Har fött mina tre barn där, 92, 95 och 05. Säger bara en sak: Dom är toppen!!

• SolochMåne

Vi tänkte också föda där men var på rundvisning (man kan ringa och boka visning, annars har de öppet hus på onsdagar vid 18 tror jag det var) och tappade sugen helt när det visade sig att de bara hade något enstaka familjerum. Man kunde ev få vara med pappan en av nätterna annars fick man dela rum med en annan mamma - och det ville jag inte. På Östra däremot har de nästan enbart familjerum där pappan får vara med dygnet runt. Puh! vet inte hur jag hade klarat mig utan honom... och det hade blivit en bra bit att pendla varje dag.

• Maria Gbg

Oj, det där var ju inte så bra. Klart man vill att pappan skall vara kvar. Och pendla till Gbg varje dag är ju ingen höjdare...

• Solisen

Det jag skriver nu kanske kan uppfattas som lite mopsigt men det är inte alls så jag menar det så ta inte illa upp är ni snälla! MEN det är ju faktiskt många här som pendlar mellan Vbg och Gbg varje dag till jobb o skola...att pendla i en vecka eller några dagar kan väl kanske vara värt det även om det såklart blir sena kvällar innan de är hemma igen...eller?

• SolochMåne

Jag kan bara prata för mig själv men jag kände en stor trygghet i att vi som ny familj fick ha ett eget rum och att vi kunde vara tillsammans dygnet runt och hjälpas åt. Inga trista avsked mot kvällen alltså samt att det kan vara jobbigt att dela med en annan mamma och bebis samt kanske deras partner som kommer på morgonen också, det hade inte passat mig.

• Maria Gbg

Förstår precis vad du menar. Har själv tidigare pendlat till Trollhättan under mer än ett år och Varberg är ju närmare än så. Men problemet nu är att vi inte har bil! Troligtvis får vi låna, men annars är taxi/tåg fram och tillbaks flera gånger i det allmänna tumultet lite dyrt/besvärligt

Svar på tråden Varberg sjukhus - någon som har erfarenhet av förlossning där?