• Pyrets mamma

feber, kan man kombinera alvedon och ipren???

Hejsan!

Min dotter har feber,,,nästan 39 grader. Jag gav henne ipren för nästan en och en halv timme sedan men febern vill inte sjunka. Hur lång tid tar det innan den verkar?
    Jag har för mig att man kan kombinera alvedon och ipren men kommer inte ihåg hur mkt man kan ge av varje..är det ngn som vet? Hon väger 8 kg.

Försökte ringa sjukvårdsrådgivningen men det var 50 minuters väntetid!!

• Svar på tråden feber, kan man kombinera alvedon och ipren???
  • KristinaE

japp det kan man kombinera, står det inte på förpackningen hur mycket du får ge?

• KristinaE

japp det kan man kombinera, står det inte på förpackningen hur mycket du får ge?

• KristinaE

• KristinaE

nu vart det många svar...

• SysterYsster

du kan kombinera ipren och alvedon, men jag tycker verkligen du ska ringa rådgivningen, men hon kan få ½supp ipren (125mg) var 8e timme och 125mg alvedon var 4-6e timme, men observera att detta bara är i två dagar sen måste du kontakta barnets läkare.

• Pyrets mamma

Jo det står hur mkt jag får ge av varje sort men jag vågar inte ge henne max av båda sorterna....

• SysterYsster

Annars är ju ovanstående ett bra tips! Läs på förpackningen hur mycket du ska ge av varje!

• Busbellan

Du kan ge maxdosen av båda, det är bara mellan samma läkemedel det ska gå de rekomenderade antalet timmar som står på paketet.
    Denna info fick vi när vi låg inne med sonen pga feberkramper.

Varför göra idag det man kan göra imorgon....
  • Pyrets mamma

aha...hag har gett henne 2.5 ml flytande ipren..alltså kan jag ge henne en alvedonsupp oxå då?

Ville bara klargöra för mig själv! Tack för hjälpen

Svar på tråden feber, kan man kombinera alvedon och ipren???