-
Pasta sallad med grilladkyckling ? Bra recept någon ? :)lr så kanske du har tips på något annat enkelt och gott ?
-
Svar på tråden Pasta sallad med grilladkyckling ? Bra recept någon ?
-
Jag brukar bara göra som vanlig pastasallad. Pasta förstås, gurka, tomater, majs, kyckling, knaperstekt bacon, sallad, paprika och så fetaost, vitlöksklyftor, Ceasardressing och bröd till
-
Den godaste salladen hittar man väl på själv???
Den innehåller ju det man gillar och lägger i i salladen?
Soltorkade tomater?Sockerärtor?Oliver?
Nötter?
Alternativen är ju obegränsade!
Mitt råd är att göra en egen gräddfils eller cremefraishe dressing med ketchup och chili,salt och peppar.
Godare än köpt. -
kokt kall pasta
grillad kyckling i småbitar
knaperstekt bacon i småbitar
paprika
purjolök
fetaostbitar
ruccola
sås till:
creme fraiche och pesto... ca en liten burk creme fraiche till 1 rejäl msk pesto... det brukar bli olika, beroende på om jag är på pesto-humör eller inte..
-
Jag kom på en för ett tag som har blivit mångas favorit! Det vill säga om man nu gillar ingredienserna..
Sallad (vanlig grönsallad lr ruccola, lr både och!), körsbärstomater, gurka, avokado, rödlök. Ja, man kan ju ta bort, lägga i sånt man ogillar, gillar i en sallad.
Sen har jag i pasta, kycklingbitar, en burk vanlig grön pesto, cashewnötter och så river jag ganska mycket parmesanost på, eftersom det är enda sältan i salladen. Smaka av och känn själv hur mkt du vill ha i.
Skitgott! -
Kokt penne pasta
Grillad kyckling
tomater
gurka
majs
paprika
grönt äpple
ost (skär i tärningar)
creme fraiche
kryddor (oregano,salt,peppar,kycklingkrydda)
Blanda ihop allt-supergott!! -
Pasta, kyckling, soltorkade tomater, gurka, fetaost, svarta oliver och vanlig grön pesto tills det blir lagom smak.
-
Någon som vet hur man gör den där dressingen/oljan som är på pastan i kycklingsallader som man köper i affären? Den är ju såååå god!
-
kallduschad pasta
kyckling
sallad
gurka
majs
rödlök
körsbärstomater
oliver
fetaost
brukar ha vitlöksdressing till eller tzatsiki