Skattetabell 34,28
Någon som kan tala om hur många procet skatt man ska betala om man har skatteabell 34,28???
Någon som kan tala om hur många procet skatt man ska betala om man har skatteabell 34,28???
Det finns ingen tabell som heter så, så antagligen är det din kommunalskatt som är 34,28.
Någon som vet hur många 5 skatt man betalar 34,28
nej blev fel hur många % i skatt man ska betala om tabell 34,28
Skattetabell 34,28 = 34,28 % skatt
Du ska använda skattetabell 34 - finns att ladda ner från skatteverkets hemsida.
Det beror ju också på om du har avdrag att göra, lånräntor, resor till o från jobbet, pensionssparande osv. Eller om du sålt tillgångar med vinst/förlust, har fastighet och ska betala fastighetsskatt mm mm mm. Det är bättre att du gör en skatteuträkning, finns på skatteverkets hemsida.
jo förstår det men tänker jag helt utan avdrag.
jo förstår det men tänker jag helt utan avdrag.
Jag hade 2007 en kommunalskatt på 32,90%, vilket innebär att jag har tabell 33.
Trots det så betalar jag inte 329% i skatt, och ska inte heller göra det.
Min månadsinkomst har legat på ca 5500kr före skatt.
Tittar jag i min tabell så innebär det skatt på 1201kr.
Det är 21,8%.
Med det vill jag säga att man inte nödvändigtvis betalar så hög skatt som kommunalskatten.
Det beror på vad man tjänar.
Ring skatteverket och fråga hur mycket skatt du skall betala på din lön. Det stämmer precis som många säger att skatten inte är lika med tabellen utan i huvudsak grundar sig på din årsinkomst.
Det går inte att svara på vad någon betalar i skatt som tillhör en särskild skattetabell, utan att veta den personens inkomst.
Alla betalar ju olika % i skatt beroende på hur stor inkomsten är.
Det är bara att gå in i rätt skattetabell som finns på skatteverket och läsa hur många kronor skatt som ska dras för det löneintervall man tillhör och utifrån det räkna fram %-satsen