• spajder

Bränna runt 500 Kalorier

Jag skulle vilja bränna runt 500 kalorier per dag, med vardags motion/sysslor. Har ni något tips på vad man kan göra då?

• Svar på tråden Bränna runt 500 Kalorier
  • AJW

Jag brännar ca. 500 kcal på 50 min. löp - tänker mig att man skal gå mycka i trappen för att forbränna så mycke uden att få pulsen högt upp.....

Kanske cykla till jobbet eller parkere bilen en bit iväg från jobbet, så man hinnar gå en liten promenad fram och tillbaka....

• Snowy

500 kalorier för mig är ca 45-50 minuter ganska hård träning, som löpning, eller cykling. puls runt 150-160. Men det är nog ganska individuellt... ska du prommenera får du nog räkna med minst 90 minuter

• Terryleene

För att förbränna 500kcal genom att promenera (lätt promenat that is) får du gå i ca 2½timma.
    Du kan leka aktivt med barn (dina eller andras. Se bara till att inte ta med valfritt barn från gatan för att leka med det. Det är olagligt) i ca 2 timmar.
    Om du har sex i ungefär 1½ timma har du också vips brännt ca 500kcal (och förmodligen dragit på dig en del skavsår och ömma leder).

• Poena

Skaffa en pulsklocka så kan du hålla koll på din förbränning oavsett aktivitet. Men i grunden handlar det om att komma upp högt i puls 155-165 för att förbränna ordentligt (under säg 1 timme).

• Johanna 76

Poena...
    ska man verkligen komma upp 155-165 puls??

• lisadragon
    Svar på #5
    har du koll på hur många kcal du äter/dag??
    Varför vill du bränna just 500kcal?
    Vill du ner i vikt?
    Vill du bara veta hur man bränner 500kcal?

Vi kvinnor ska väl ligga på 2000-2500kcal/dag.
    När jag låg på deff (viktminskning när man tränar/tävlar inför bodyfitness/buildning/athletic) så åt jag 1500kcal, sen gick jag upp till 1700kcal, jag gick då ner 1-2 kg fett i veckan.

Vill du ner i vikt?? Kolla då först hur många kcal du äter/dag, efter det har man lättare att förstå varför man står still i vikt/går upp..
    Sen gäller det att äta rätt mängd fett/protein/kolhydrater/grönsaker mycket viktigt!
    Men det som är ännu viktigare är att träna, gör av med mer energi än vad man får i sig och ändå vara i topp-trim, det är en fantastisk känsla.

Kram// Lisa!!
  • Trollemora

500 kcal är för mig en timmes stavgång.

vad värmer ett mammahjärta mer än att höra sina barn säga; Mamma jag älskar dig
  • rungirl

Jag bränner ung. 500kcal varje dag på konditionsträning. Det tar mig ca 50-75min att göra det. Jag varierar Crosstrainer/ löpning/spinning. Nu är jag höggravid så det blir mest crosstrainer.

Svar på tråden Bränna runt 500 Kalorier