• träd

Grekisk restaurang i Göteborg?

Tänkte fira en födelsedag i Göteborg. Är lite inne på "Den lilla Tavernan". Undrar nu om det finns andra trevliga grekiska restauranger med god mat som någon kan rekommendera? Har inte riktigt ännu bestämt mig...

• Svar på tråden Grekisk restaurang i Göteborg?
  • Vädtkustmamma

Knossos på Linnégatan.

Svarta Oliver inne i stan (nära Valand).

• Nisses lada brinner

Åhhh ja Svarta Oliver, toppenkäk!

• Majsan70

Finns ju två på Linne' gatan, en på tredje långgatan vid hörnet värmlandsgatan. En vid palladium som heter Agora o serverar Grekiskt o Turkiskt. SAen finns det på Karljohans gatan oxå o säkert på en massa fler ställen.

• träd

Ja, jag har varit lite inne även på "Knossos". Är det en lite "finare" restaurang än "Den lilla Tavernan". Mysighetsfaktor?

• Moomin

Slår också ett slag för Svarta oliver i hörnet Chalmersgatan/Kristinelundsgatan...supergod mat!

Skriver man om en synål är det genast någon enögd jävel som känner sig träffad...
  • Jenny28

Agora nere på kungsportsplatsen eller Galini uppe på kungsgatan. Samma ägare och meny. SUUUUUUUPERmat. går alltid dit när jag e i stan

• träd

Ingen fler som varit på Knossos?

• Majsan70
    träd skrev 2008-02-01 16:15:59 följande:
    Ingen fler som varit på Knossos?
    Vilken är Knossos? Den ligger på Linne va men vart?
  • Majsan70
    träd skrev 2008-02-01 18:46:29 följande:
    Den ligger på Linnégatan 27.
    Njae, nummer säger mig inget jag är sån där som går på omgivning. *S* Nåja jag rekomenderar skarpt den grekiska på Tredje lång. Helt suverän mat där.
  • träd

Tyvärr så bor jag inte i Göteborg, så det enda jag kan är adressen...Det lutar nog åt iaf "Den lilla tavernan". Det får bära eller brista..;)

Svar på tråden Grekisk restaurang i Göteborg?