Grekisk restaurang i Göteborg?
Tänkte fira en födelsedag i Göteborg. Är lite inne på "Den lilla Tavernan". Undrar nu om det finns andra trevliga grekiska restauranger med god mat som någon kan rekommendera? Har inte riktigt ännu bestämt mig...
Tänkte fira en födelsedag i Göteborg. Är lite inne på "Den lilla Tavernan". Undrar nu om det finns andra trevliga grekiska restauranger med god mat som någon kan rekommendera? Har inte riktigt ännu bestämt mig...
Knossos på Linnégatan.
Svarta Oliver inne i stan (nära Valand).
Åhhh ja Svarta Oliver, toppenkäk!
Finns ju två på Linne' gatan, en på tredje långgatan vid hörnet värmlandsgatan. En vid palladium som heter Agora o serverar Grekiskt o Turkiskt. SAen finns det på Karljohans gatan oxå o säkert på en massa fler ställen.
Den är mycket bra!
Annars har jag bara hört mycket gott om Svarta Oliver. Men de kanske är dyrare..En länk iaf :
www.svartaoliver.se/
Ja, jag har varit lite inne även på "Knossos". Är det en lite "finare" restaurang än "Den lilla Tavernan". Mysighetsfaktor?
Slår också ett slag för Svarta oliver i hörnet Chalmersgatan/Kristinelundsgatan...supergod mat!
Agora nere på kungsportsplatsen eller Galini uppe på kungsgatan. Samma ägare och meny. SUUUUUUUPERmat. går alltid dit när jag e i stan
Ingen fler som varit på Knossos?
Den ligger på Linnégatan 27.
Tyvärr så bor jag inte i Göteborg, så det enda jag kan är adressen...Det lutar nog åt iaf "Den lilla tavernan". Det får bära eller brista..;)