• Tiili

idiot-vagn, emmaljunga?

vi har en emmaljunga duo edge som hittills varit helt perfekt. så skulle vi byta från liggdel till sittdel och jag bara hoppas att vi gjort något fel!
    det är SKITTRÖGT att fälla ryggstödet för suffletten är liksom ivägen. det är för trångt och är jättebökigt att fälla upp eller ner.

någon mer som har denna vagn? hur är era?

och nu när jag ändå är igång vill jag passa på att fråga hur ni bäddar i sittdelen. filt, åkpåse???

• Svar på tråden idiot-vagn, emmaljunga?
  • linus

Låter som något jag läst flera trådar om tyvärr...verkar vara ett vanligt problem.

Sökfunktionen funkar väl inte än...

• Mamma Ia

Så ska det inte vara. Ta med vagnen in till affären där ni köpte den, så hjälper de er att justera suffletten!

• Tiili

SNYFT. jag som hoppades att vi gjort nått galet och det skulle gå att ordna...

• Tiili

mamma Ia: har du den vagnen? och den är "normal" *hoppet tänds*

• Mamma Ia

Tilli:
    Jo, men det är klart att det går att ordna *tröstar*!

• Mamma Ia

Vi har en Edge ja, fast inte en duo, utan sittvagnen som vi haft en mjuklift i. Men jag känner ett par som haft samma problem som du, och de fick suffletten justerad i affären. Den ska ju iofs vara lite tajt pga att det inte ska hända olyckor, men SÅ tajt så att det inte går att fälla ska det ju inte vara.

• Tiili

mamma Ia: mmm hoppas och tackar för din omtanke!

• viqan

Hejsan!
    De fanns en tråd om detta innan o det är ett fabriksfel så gå till affären du köpte vagnen i o be dom fixa det!

Lycka till.

• katho

Vi har en Emmaljunga duo combi edge. Vi har fått chassit till sittdelen utbytt, för att sufflettfästet var borrat på fel ställe. Precis som på er vagn var det såååå trögt att fälla ner ryggstödet, det fastnade i suffletten, men det var ju pga att suffletten satt fast för långt fram. Nu med den nya delen är det inga som helst problem att fälla ner ryggstödet. Nu sitter ju suffletten där den ska! Ta med ditt kvitto / garanti till stället där du köpte vagnen och du ska se att du får ett nytt sittdels-chassi! Vi fick det utan problem, direkt när vi förklarade vad problemet var.

Felet som du beskriver / som vi hade hände under 2004.

Vi har en pläd i sittdelen och sedan klär vi lillemannnen / lägger på honom täcke, filt efter vädret. Vi har själva påsen på också. Nu har vi en väldigt varm liten man, och vi har haft en supervarm overall, så vi har knappt använt åkpåsen alls i vinter. Nu har det varit ett sådant väder i slutet avapril, så vi har inte behövt bädda med så mycket, faktiskt.

• tintin2

jaghar också lämnat in min sittdel. men i affären sa dom att det inte var fästena som var borrade fel utan att sittdelen var för lång upptill därför tog den i.. konstigt att dom säger olika.. hoppas det blir bra då vi får tillbaka den bara .. är lite orolig så den inte blir "för kort" nu bara..

• katho

Hmmm, ja det var konstigt att de säger olika. Är det kanske två olika fel? Jag jämförde nämligen de två sittdels-chassina och på vårt gamla satt sufflett-fästena ca 3-4 cm längre fram än på den nya vi fick. Så vi såg bestämt att det var fel på sufflett-fästena på vår vagn. Hoppas bara att alla med felande vagnar får nya / får det åtgärdat. Man har ju betalat mycket pengar för vagnen, så nog vill man att det ska fungera klanderfritt!

• Lallan

På vår sittdel så borrade de nya hål några cm bakom de gamla hålen. Den har funkat perfekt efter det. Vi har en duo smart -04 så det är inte bara edge vagnarna det gäller.

• Phantera

Vi har en Emmaljunga Smart Duokombi...
    Det tar i även på vår sufflet när vi har sittdelen!!
    Man måste ta i väldigt mkt och blir nästan rädd att man ska ha sönder suffletten!!
    Trodde det skulle vara så...men det kanske är fel även på vår modell då?

Undrar hur lång tid man blir "av" med vagnen om de ska fixa det? Man lär ju ha den!!

Hm...

• katho

Phantera - Vi behövde aldrig vara utan vagn. Vi gick till affären med vagnen och när vi var där bytte vi enkelt och smidigt ut sittdels-chassit! När vi åkte hem hade vi en ny vagn

• Theresekarlsson

vi har en emmaljunga duo edge -04......än så länge ligger matilda i liggdelen men jag har prövat sittdelen o det var skittrögt....trodde det skulle vara så.....vad ska man göra???????

• tintin2

phantera: om dom skickar in sittdelen brukar dom ha vagnar i affären som dom lånar ut medans man är utan. iaf där jag köpte min hade dom det.

• Phantera

katho och tintin2 > Aha...ja...då kan det kanske vara värt att åka och få det fixat...för det är väldigt irriterande. Tack för svar!

• Ebbas mamma

Jag fick veta att det var fel på en serie. Suflettfästet var monterat för långt fram. Emmaljunga sägen att de har meddelat affärerna men där jag köpte min vagn visste de inte något om det.
    Men det var inte något problem att få det fixat. Jag var och hämtade min i fredags. Nu fungerar det perfekt.

Svar på tråden idiot-vagn, emmaljunga?