• Anonym (Ont)

Kan man vara allergisk eller nåt mot dildos?

Kan man det? får jätte ont i magen alltid efter att vi använt leksaker eller kan det vara glidmelet som gör att man får ont det känns typ i äggstockarna/livmodern däromkring får jag jätte ont.
    Trodde att man bara typ fick kli eller ont just vid slidan eller öppningen om man inte tål leksaker.
    Nån som vet?

• Svar på tråden Kan man vara allergisk eller nåt mot dildos?
  • Twiist3d

Du kan vara allergisk mot gummi och dylikt. Samma sak; du kan vara allegisk mot latex-kondomer.

• iloniz

låter mer som du har knipigt ordentligt

• Anonym

Får du inte ont vid vanligt samlag är du troligtvis allergisk mot något i antingen glidmedlet eller leksakerna i sig. Enda sättet du kan komma på vilket du inte tål är att utesluta en sak i taget.

• Anonym (Ont)

Men är det farligt då?
    alltså om jag fortsätter o testa mig fram jag lir väl inte typ steril eller nåt?

Kniit hihi näe tror inte det kan man få ont utav att knipa för mycket? kanske spänner mig eller nå ja eller kniper hmm

• Anonym (Ont)

knipit ska det stå fel på tangentbordet

• Anonym

Nä du kan nog inte bli steril av det, men du kan få en infektion om du regelbundet fortsätter att använda det du inte tål. Känner du absolut inget vid och efter vanlig sex finns risken att du är allergisk. Känner du minsta lilla vid vanlig sex kan du bära på en infektion som gör att det gör ont då är det bara att traska till gyn o kolla.

Jag är allergisk mot latex och kan inte använda vanliga kondomer. Jag förstod att så var fallet när jag fick infektion på infektion med min förra kille och vi sedan slutade använda kondomerna. Nu är jag gift med en ny man och har inte använt några kondomer = inga infektioner.
    Börja med att utesluta glidmedlet, hjälper det inte tar ni den leksak ni använder mest och provar med och utan glidmedel... ovs

hoppas det löser sig för dig

• iloniz

men jag får ont så när jag har mycket sex... för att jag kniper o spänner mej så mycket!
    Det va det jag tänkte på

• Anonym (Ont)
    Anonym skrev 2008-02-01 14:35:22 följande:
    Nä du kan nog inte bli steril av det, men du kan få en infektion om du regelbundet fortsätter att använda det du inte tål. Känner du absolut inget vid och efter vanlig sex finns risken att du är allergisk. Känner du minsta lilla vid vanlig sex kan du bära på en infektion som gör att det gör ont då är det bara att traska till gyn o kolla.Jag är allergisk mot latex och kan inte använda vanliga kondomer. Jag förstod att så var fallet när jag fick infektion på infektion med min förra kille och vi sedan slutade använda kondomerna. Nu är jag gift med en ny man och har inte använt några kondomer = inga infektioner. Börja med att utesluta glidmedlet, hjälper det inte tar ni den leksak ni använder mest och provar med och utan glidmedel... ovshoppas det löser sig för dig
    [/citat]

Jag ska testa så så får man se om det blir bättre
    iloniz skrev 2008-02-01 14:53:04 följande:
    [citat]
    men jag får ont så när jag har mycket sex... för att jag kniper o spänner mej så mycket! Det va det jag tänkte på
    Kan vara det oxå då vi har ganska mycket sex periodvis.
    _
    Mpste nog helt enkelt testa mig fram.
    Tack alla snälla rara som orkat svara
  • Anonym (allergisk?)

Får jag låna din tråd lite?

Jag brukar få sveda runt slidöppningen efter jag använt min,tror ni det är så att jag inte tål den?

• Anonym (Ont)

Anonym (allergisk?) skrev 2008-02-01 15:24:56 följande:

Får jag låna din tråd lite?Jag brukar få sveda runt slidöppningen efter jag använt min,tror ni det är så att jag inte tål den?
    Låna på du bara det låter ju mer som att du inte tål den än mina bekymmer

Går det att testa sig på nåt sätt föresten om man inte tål nå grejjer? kanske lite dumt o ringa doktorn o fråga om man får göra ett känslighets test mot dildos
  • iloniz

Anonym (Ont) skrev 2008-02-01 15:22:19 följande:

Kan vara det oxå då vi har ganska mycket sex periodvis._Mpste nog helt enkelt testa mig fram.Tack alla snälla rara som orkat svara
    det är helt lungt du gumman
  • Anonym
    Svar på #9
    Kanske kanske inte... du kan ju prova med något annat...
    med samma storlek och form...

Kanske något som naturen erbjuder.. tvätta det noga först bara... vissa kan vara besprutade
  • Lis Alm

Testa produkter i silikon eller hårdplast, de har inga tillsatser.
    Har du glidmedel? Jag hade en period där bla vattenbaserade glidmedel gav mig sveda, sedan köpte jag "Eros woman silikonglid" det fungerar bra för mig.

Testa dessa saker till att börja med.
    Lycka till!

• Anonym (Ont)
    Anonym skrev 2008-02-03 18:18:36 följande:
    Svar på #9Kanske kanske inte... du kan ju prova med något annat... med samma storlek och form...Kanske något som naturen erbjuder.. tvätta det noga först bara... vissa kan vara besprutade
    hihi ska kanske ta fram gurkan ikväll eller få be sambon köpa med sig en hem när han kommer hem från jobbet
  • Anonym (Ont)

Lis Alm skrev 2008-02-04 12:54:05 följande:

Testa produkter i silikon eller hårdplast, de har inga tillsatser. Har du glidmedel? Jag hade en period där bla vattenbaserade glidmedel gav mig sveda, sedan köpte jag "Eros woman silikonglid" det fungerar bra för mig.Testa dessa saker till att börja med.Lycka till!
    Med risk för att låta helt dum o korkad hur vet man vilket material dilon är av?
    Har en i hårt plast det vet jag men om andra har jag ingen aning om ifa dom e silikon eller vad de är.
    Kan man känna och hur isf?
  • Lis Alm

Du låter inte alls dum och korkad -Det är ofta svårt att se och känna vilket material en produkt har.

Är den genomskinlig så är det troligaste att den är i jelly, men den kan också vara i silikon.
    Silikon ligger ofta högre i priset.
    Har du förpackningen kvar så står det alltid på om den är i silikon, men oftast inget angivet om den är i jelly.

Om du vet var du har köpt den så kan du ringa, maila eller se på deras hemsida (om det är internet) vilket material produkten har.

• Anonym (Ont)

Lis Alm skrev 2008-02-04 13:14:14 följande:

Du låter inte alls dum och korkad -Det är ofta svårt att se och känna vilket material en produkt har. Är den genomskinlig så är det troligaste att den är i jelly, men den kan också vara i silikon.Silikon ligger ofta högre i priset.Har du förpackningen kvar så står det alltid på om den är i silikon, men oftast inget angivet om den är i jelly.Om du vet var du har köpt den så kan du ringa, maila eller se på deras hemsida (om det är internet) vilket material produkten har.
    Ok tack
    Har inte förpacningarna kvar ska ringa och höra eller maila och se vad dom säger.
    Sen ska jag bara ta o prova mig fram.
Svar på tråden Kan man vara allergisk eller nåt mot dildos?