• jen02

bebis slemmig i halsen.

min 7 veckors lilla pojk är så slemmig i halsen. Slemmet åker verkligen hiss upp och ner. Han verkar inte påverkad för övrigt, äter och skrattar som vanligt. Ingen feber.Han har varit så här över en vecka nu. Låter så jobbigt för honom. På morgonsidan är det värst. Han spyr också en del nu, antar att det är av slemmet.
    Är det nån som har något tips på hur man kan hjälpa honom bli av med slemmet?
    Näsfrida funkar dåligt då det låter som det sitter i svalget.

• Svar på tråden bebis slemmig i halsen.
  • Familj Amstaff

d enda sättet att bli av me slemmet e att bajsa ut d eller kräka upp d tyvärr.. min dotter har förkylsnings astma så d va vad dom sa till mej..
    men ha d lite svalare i rummet, palla upp sängen så han inte ligger plant i sängen..

kärleken till min familj övervinner allt
  • MrsSn0w

Ta kontakt med din BVC sköterska och hör vad on tycker du ska göra..

~ Liam 07~09~15 ~
  • Familj Amstaff

om han bli jätterosslig o andfåddså tycker ja att du ska pka in me honom o be om att få andas syrgas osv så d släpper, min dotter tycker d inte e så skoj me masken men oj va hon blir bra, inte en slemgrej i hela kroppen efteråt hehe tar bara 1minut eller 2

kärleken till min familj övervinner allt
  • På Tiden

Bebisar har en "outvecklad" hosta och kan inte hosta upp slemmet tyvärr. Det är väldigt jobbigt för de små och jag tycker du ska höra med VC vad de säger.
    De har extremt smala luftvägar och han kan behöva hjälp att vidga rören så han får lättare att andas och så.

• Janne77

Så länge han verkar må bra i övrigt, att han äter och bajsar och så där, så ska det inte vara någon fara med honom. Bebisar kan ju inte harkla sig ordentligt, men hör med din bvc om du är orolig.

• CarolinW

Min son fick vid 3 månader slemmig hosta och sedan svårt att andas, vi fick åka in till barnakuten med honom där vi blev inlagda över natten, men efter att ha fått inhalera airomir (luftrörsvidgande) blev han bättre och vi fick åka hem dan där på. Vi skulle ha stått på oss för redan dan efter fick vi åka in igen och då blev vi inlagda i 1 vecka för dom misstänkte rs-virus då det e typiskt med slem i luftrören. Men det visade sig att han hade lunginflammation och att han hade för låg syresättning (vilket dom inte kolla första gången vi var inne).

Det behöver ju inte vara rs-viruset din son har fått men ett tips är att kolla upp det, i annat fall kanske han kan få luftrörsvidgande.

• MajaK

Min son rosslade så jag blev helt förskrämd. Vi fick åka in till barnakuten ganska sent på kvällen. När vi kom fram mådde han mycket bättre. Läkaren sa att det brukar vara så för när barnen sitter upp i babyskydden och bilen rör sig har de lättare att få upp slemmet. Vi blev hemskickade direkt med order om att ha honom mycket upprätt och bära honom mycket. Efter några rossliga dagar gick det om. Små barn är inte så duktiga på att hosta och kan inte harkla sig och får därför inte upp slemmet så lätt.

Svar på tråden bebis slemmig i halsen.