• vitastenen

Vanligt tvättmedel till bebiskläder???

Hejsan!
    Jag väntar en liten bebis  Skrattande
    Har redan fått lite bebiskläder.Glad
    Undrar om man ska tvätta dom med vanligt tvättmedel eller ska man kanske använda ngt neutralt utan parfym, kanske ngt för allergifritt.
    Hur har ni gjort??

Ha en bra dag!
    Kram!

• Svar på tråden Vanligt tvättmedel till bebiskläder???
  • annikaloppan

Jag tvättar med samma tvättmedel nu som jag gjorde när jag var gravid och efter sonen föddes för över två år sen och det har inte varit några problem alls.

◊ William 05 10 15 ◊
  • lycra

Alla gör olika, vissa använder parfymfritt medan andra använder det vanliga. Vi tvättade i vårt vanliga tvättmedel eftersom vi inte har allergier eller eksam i familjen och kände då att det inte var nödvändigt med ett annat tvättmedel.

• KristinaE

vi tvättar baby/barn kläderna med samma som vi har. I början var det parfym i men nu går sonen på allergiavdelning på dagis och då måste det vara parfymfritt...

• Viggo och pyrets mamma

Har ni lite känslighet för allergier i familjen så skulle jag kört parfymfritt om jag var du men annars så funkar det med ert vanliga. I vår familj måste vi ha parfymfritt för jag tål inte parfymen, så här är denna fråga liksom inte aktuell

• Viggo och pyrets mamma

Grattis till bebben förresten!

• sofie27
    Svar på #4
    jag tvätta våra kläder med ett tvättmedel som heter neutral. min son är allergiker. Snäll mot huden...mvh
  • Pumpilumpan

Jag har tvättat med vanligt tvättmedel eller grummes parfymfria. Men sen har jag haft parfymfri sensitive sköljmedel alltid till babykläder och lakan. Har själv atopisk hud och märker att bebisen (2 mån) nog har tendens till det också...tyvärr

• snugglebunny

Jag tvättar allt till min dotter (dvs hennes kläder, sängkläder, handdukar m.m) med Neutral tvättmedel och sköljmedel. Känns bara bäst att göra så när hon är så här liten, även om vi inte själva är allergiska. Grattis till bebisen!

• Mising

Jag använder bara parfymfritt både sköljmedel och tvättmedel..Jag har själv eksem än så länge har inte mitt barn det.

• Hs Bobbo

Ingen av oss har allergier men vi har tvättat alla bebis kläder i neutral tvättmedel som är helt utan parfym. För en tid sedan råkade vi av misstag tvätta i vanligt tvättmedel och jag fick nästan ont i huvudet av doften - upplevde den plötsligt som väldigt stark. Så nu tvättar vi allt i Neutral. Känns mildare för bebis hud som ju annars är rätt känslig så här i början.

scrapparanne.blogspot.com/ ***Vår Alvin kom till oss den 26 oktober!***
  • Ananaspaj

Vanligt tvättmedel och skäljmedel. Inge problem här!

• Suskiv

För oss är parfymfritt det vanliga tvättmedlet. Jag har aldrig förstått vitsen med parfym i tvättmedel.

• MiaBu

hej.. tvättade alla med Neutral tills han var 6 mån ungefär. Nu växlar jag mellan Neutral o vår vanliga... Beroende på vad jag har hemma.

Gillar neutrals flytande...

• pajas01

här kör vi vantligt tvättmedel med parfym.. inte vart något utslag eller liknanade på pojken ännu så..

varför köra parfym joo för de luktar såå gott med nytvättad tvätt =))))))

• betsla

Vi tvättar bara i parfymfritt här hemma, inte pga någon allergi utan för att jag tycker att alla med parfym i luktar så otroligt kemikaliekonstgjort! =/

܍ mamma till Tova ('05) och Vidar ('07) ܍
Svar på tråden Vanligt tvättmedel till bebiskläder???