• Anonym (Sara)

Hår ovanför överläppen?

Kvinnor, har ni mer hår (mustasch) på överläppen än vad ni egentligen vill ha?
    Kolla gärna framför spegeln innan ni svarar.
    För några månader sedan var jag inte medveten om mina hårstån, men nu stör jag mig på dem.
    Hjälp!

• Svar på tråden Hår ovanför överläppen?
  • Anonym (hårig)

Usch jag har oxå fått mer hår över läppen än vad jag vill ha. Vet inte hur man ska ta bort det heller Opilka?

• anneliesb

köp en silkepil, inte det skönaste,, men fort går det å fint bli det!

• Anonym (Sara)

Silkepil? Vad är det? Är det syrt? Vart kan man köpa det?

• Anonym

inte för att jag stör mig desstomer på det...men jag rakar då bort det..

• anneliesb

Den är en liten maskin som drar ut håret med roten.
    Gå till Elgigandet å be att få se dem de har, jag har köpt en dyare variant, så jag vet ej hur det är med dem som är biliga, jag gav 600kr för min, å dne håller hur bra som helst, även till benen osv.

• Anonym

jag har haft det hela livet. I tonåren togs det mesta bort med diatermi= en nål sätts in i hårsäcken och det bränns bort- Detta gör ont, på vissa ställen jätteont och jag fick gå ett antal gånger.. Nu efter 25 år har det kommit mer ( antar det beror ppå hormonerna) Nu går jag på några laserbehandlingar och tar bort dem.. det kostar mkt men är värt varje öre.

Dra inte bort håren för då förstörs hårsäcken och det kan vara svårt med andra behandlingar sedan.

lycka till

• Anonym (a3)

vaxa! finns speciella för ansiktet

• Anonym (Sara)

Det sägs ju att sådant här med behåring över läppen blir värre ju äldre man blir. Att de kommer fler hårstrån, att hårstråna blir grövre.
    Visst är det så? Någon som vet varför?

• Anonym

usch jag har oxå hår på överläppen men rakar flitigt....stämmer nog att d blir värre med åren...i alla fall märktes d på min mamma o på min mormor...men jag tänker i alla fall inte se ut så utan fortsätter med hyveln...

• IdaM

jag har provat hårborttagningscreme det funkade

• Anonym (japp)

har på högra sidan lite länge och en anaing mörkare nyans, annars är de korta o blonda, alltså fjun..

Men jag vaxar mig

• Anonym (japp)

vi har silkepil hemma, men skulle aldrig avända det på överläppen, där har man ju mjuk hud (känslig) så jag skulle nog bli helt förstörd, däremot använder jag den på armarna!

anneliesb skrev 2008-02-01 18:45:56 följande:
    köp en silkepil, inte det skönaste,, men fort går det å fint bli det!
  • Anonym

kolla i spegelen? whaaaat? syna sin överläpp och hitta nått man inte är nöjd med på sig själv?
    Nej tack!!!!!

är jag ovetandes om min obefintliga mush, så får det förbli så.

Leta efter fel? det va det dummaste jag hört.

Och du... Jag tror att du är underbar precis som du är!
    *KRAM*

• Edina1981
    Svar på #10
    Vad e det för vax du använder...en gg vaxade jag o då följde skinnet med...inte kul när man skulle på en fest senare under kvällen...syntes inte mkt men det gjorde jätte ont.
  • Edina1981
    OlgaMatildah skrev 2008-02-01 22:19:24 följande:
    vem har inte det? Alla jag känner vaxar eller använder laser. Jag vaxar, snabbt och blir bra.
    Vad e det för vax du använder...en gg vaxade jag o då följde skinnet med...inte kul när man skulle på en fest senare under kvällen...syntes inte mkt men det gjorde jätte ont.
  • Anonym (Sara)

Jo... jag vet ju egentligen att det är dumt att leta fel. Bra att du läxade upp mig och avslutade med en varm kram.

• Anonym (weet..)

Weet har vaxstrips för ansiktet. Fungerar bra. Men man får vara försiktig.. Värma vaxstripsen i handflatan ordentligt och placera där håret är. Och dra försiktigt ett par ggr.. Sedan finns det en creme som följer med förpackningen som tar bort kletet..

• Anonym

Jag har mkt hår på överläppen som jag vaxar el rakar bort. Har även hår i övriga ansiktet, ljust hår så det låter jag vara men inte är det fint.

Svar på tråden Hår ovanför överläppen?