• Malin026

om man tappat bort kvittot?

Köpte ett bord på coop till min mamma i julklapp som nu har fått en spricka rätt över hela skivan. Det är ett litet bord som står vid sidan av soffan med en lampa på så det är inget bord som används om man säger så. Men jag min klant har tappat bort kvittot så det jag undrar är om någon vet om det är helt kört att bya till ett nytt?

• Svar på tråden om man tappat bort kvittot?
  • Tutilure

Betalade du bordet med kort?
    Isåfall har du iaf något bevis för att du betalade för det.

Mamma till C 050323, M 060518 och bebis BF 080812
  • Malin026

Jo jag betalade med kort. Får ta och skriva ut från banken där det står att dom dragit pengar.

Tack för ditt svar

• Tutilure
    Malin026 skrev 2008-02-01 19:42:08 följande:
    Jo jag betalade med kort. Får ta och skriva ut från banken där det står att dom dragit pengar. Tack för ditt svar
    Testa med det.
    Ibland kan det räcka.
    Mamma till C 050323, M 060518 och bebis BF 080812
  • Malleballebuse

Annars så finns ditt kortköp registrerat i affären i 3år. Nu förtiden så ligger det i datorn, men det underlättar för affären om du kan visa från banken vilken tid du gjorde köpet. Sen gäller konsumentköplagen i 3år. Dom första 6mån så är det upp till affären att bevisa att felet inte ligger hos dom. Så inte borde det vara några problem att få bordet bytt. Glöm inte bort att ett leende kommer man oftast snabbare och längre med än ett kvitto! Lycka till!

• sanna77

Man är faktiskt inte skyldig att visa upp kvittot för att få reklamera en vara. Däremot måste man kunna styrka _när_ man köpte varan, eftersom det finns tidsgränser för reklamation. Om du kan visa upp kontoutdraget räcker det nog, och om du har använt coops kundkort bör de kunna se det där med.

• Malin026

Tack för era svar, ska skriva ut kontoutdraget nu på engång så kanske man kan åka till coop imorron när sambo är hemma.
    Tack än en gång för era svar

Svar på tråden om man tappat bort kvittot?