• Anonym (trött)

HUR ska jag vakna på morgonen? Jag kan inte! Hjälp mig!!

Snälla någon, hjälp mig. Jag vet inte vad jag ska ta mig till snart!! Jag sover så fruktansvärt hårt på morgonen, jag är så trött. Jag vaknar inte när alarmet ringer. Jag hör inte barnen som har ihjäl varandra. Jag sover som en sten!!! Jag kan bara inte vakna på morgonen. Vi försover oss JÄMT för att jag inte vaknar. Jag sover ca 8 timmar per natt, jag SKA inte vara så trött på morgonen!!! Jag är nästan inte ens vid medvetandet. Det är inte så at jag känner, "fan va trött jag är, jag vill inte gå upp." Utan jag är inte ens kapabel till att tänka, jag bara sover vidare i kaoset.

Fler fruktansvärt morgontrötta människor här som kanske har något tips på hur man vaknar på morgonen!

• Svar på tråden HUR ska jag vakna på morgonen? Jag kan inte! Hjälp mig!!
  • Sway307

Skulle väll generellt säga att du borde prova gå och lägga dig 1-2 timmar tidigare för att se om du komemr ur den djupaste sömn cykeln när det är dags att vakna, om inte annat så kanske du vaknar före klockan, om dett sker gå genast upp för om du somnar omså blir det svårare att ta sig upp även om det gäller en minut

• Anonym

Tyvär kan jag inte hjälpa dig. Jag vaknar alltid strax innan alarmet ringer och går alltid upp direkt. Men det låter jättejobbigt.
    Du kanske behöver mer än 8 timmar sömn? När jag är stressad och har mycket omkring mig är det inte ovanligt att jag sover 10 timmar per natt.

• Anonym

Det finns ju någon sådan där klocka som väcker en med ljus. Då kommer man sakta upp till ytan och vaknar utvilad (enligt reklamen) det kanske kan vara något?
    Jag är alltid astrött om jag vaknar mitt i en dröm eller när jag sover som tyngst.

• blipblop

Är du trött även om dagarna?

• Aaliyah

Vet du om du snarkar mycket? För om man gör det kan det hända att man sover sämre och vaknar hela tiden utan att veta om det.

• Disis

Jag är som du. Jag kan helt enkelt inte vakna på morgnarna. Så jag följer tråden och ser om någon har tips att ge...

• Anonym (sjusovare)

Förmodligen är det väl så att du behöver mer än 8 timmars sömn. det gör jag iallafall, om jag inte får det är jag en zombie. stänger av klockan i sömnen. prova att gå och lägga dig tidigare så du får typ 10 timmars sömn istället. sen kanske du inte sover kvalitésömn? prova ett avslappningsband eller nått sånt? eller om du har möjlighet prova att sova en tupplur på eftermiddagen?

• Fru Gustavsson

JAAAA!!! Jag är inte ensam om att vara totalt avslagen och inte vakna på morgnarna! Jag sover oftast hårt som en stenbumling och vaknar sällan trots att sonen ropar och gapar i babywalkie-talkien! Mannen däremot studsar upp snabbt som en ilblixt och många morgnar har jag vaknat och undrat var han är. (nere och äter frukost med lillkillen)
    En gång var det extremt, då hade jag flyttat in sonens säng i vårt sovrum eftersom mannen var iväg på jobbkurs. På morgonen vaknar jag av att sonen står och illgråter i sin säng, och jag har inte vaknat!!! Pappsen och hans fruga sov i gästrummet då, och enligt dem hade han inte hållt igång mer än ett par minuter, men det är ju länge nog, stackars lilla pojk!
    Vad är det som är fel med en som sover så tungt egentligen?

Min lilla nyföding är plötsligt ett år!!!
  • Aaliyah

Om man är deprimerad brukar man ha problem med sömnen och en del kan sova hur många timmar som helst utan att känna sig utvilade.

• plutto

Ställ flera olika klockor. Vi har en lampa kopplad till en timer så lampan tänds typ en kvart före alarmet börjar ringa. Jag är oxå sjukt morgontrött...

Svar på tråden HUR ska jag vakna på morgonen? Jag kan inte! Hjälp mig!!