• Mollymajs

Turkiet Side med Ving!! Turkiet Fan!!!

Undrar om någon ska åka till Turkiet med ving i sommar?? Vi har planer på att åka dit i juni om allt blir som vi tänkt. Vi va där i september-07 o Älskade stället. Har vart i Turkiet 5 ggr innan.. Finns inget annat alternativ en o åka till Turkiet igen då alla är så trevliga oallt är kanon..

• Svar på tråden Turkiet Side med Ving!! Turkiet Fan!!!
  • Mirjamell

Hallå! Här är en som ska dit i juni i år! Vi är 4 st, mannen , jag vår son 7 år och dotter 5 år. Vi åker med Ving ska vara i Side en vecka, har aldrig varit där förr.

Du får jätte gärna ge mig tips på saker i Side, matställen, shopping, bad mm.

Mirjamell

• Duva

Håller med, turkiet är kanon, vi var i side förra året, men i år åker vi till Bulgarien.

I trukiet bodde vi i byn kumköy.

• boki

vi åker till sunwing resor och spa i mitten på maj i år, har bara hör positiva saker om side!! Någon som vet hur vädret är i maj?

• Hannis S

hej! jag å min sambo ska åka till side den 15 maj med ving. vi har heller aldrig vart där, men mina föräldrar har vart där tre ggr, så dom tipsade oss.
    har hört att vädret där i maj är som hos oss i juli.
    jag vill gärna ha tips på saker man kan göra, äta, shoppa
    kram på er alla!!

• Cissi1976

Vi ska också fara till Side med Ving i sommar. Vi hade egentligen bokat att fara till Golden Sands men den resan avbokades pga för lite resenärer så då bytte vi till Side.
    Vi far den 27:e augusti och jag tycker som du att Turkiet är ett kanonresmål men Side har jag aldrig varit till.

Däremot kan det vara kul med lite tips om vad man kan göra där och tips på bra restauranger!

• Camilla D

Vi var i Side i maj för ett par år sedan (med Ving, bodde i Kumköy) Jättebra ställe. Finns fina resturanger vid havet i Side. I kumköy finns en underbar restaurang med bollhav och lite leksaker som har värledns godaste kyckligrätt (chicken bambi, glömmer den aldrig)

När vi var där var det mellan 28-31 grader! Jättegoa kvällar. Barnen hade med en varm tröja som de använde på kvällen, men inte vi vuxna.

Shoppingen bestod mycket av kopior, köpte en hel del, men kvaliten var tyvärr usel. Kläderna krympte jättemycket, "stenar" från skärp, toppar lossnade med en gång osv. Men billigt...

• Emelie  A

Vi ska till Alanya (min 14:e gång i Turkiet) i början på maj, stannar 2 veckor. Mannen kommer därifrån så vi ska hälsa på släkt och vänner. Vi är 8 personer som åker, ska bli jättekul. Side ligger ju bara en timmes resväg därifrån, mellan Alanya och antalya. Har faktiskt aldrig varit i Side, bara åkt igenom med transferbussen men det är dyrare att åka dit än till Alanya har jag för mig men ska man åka med barn så är nog Side det bästa! Har du varit på något mer ställe än Side, ts?

• Emelie  A

vi åker också med ving by the way

Svar på tråden Turkiet Side med Ving!! Turkiet Fan!!!