• annaoedvin

Nice.. han åt hundmat!

Vår hund brukar vräka i sig sin mat.. Inte idag tydligen! Hitta lillkillen snaskandes på hundfodret.. Tror inte han fått i sig speciellt mycket (lyckades få ut en del och blev av med halv fingret samtidigt). Nä, seriöst, kan det va farligt eller? Unge.. Han som matvägrar just nu oxå, men hundfodret var tydligen gott..

• Svar på tråden Nice.. han åt hundmat!
  • väntarmajbebis

asgarvar....hahahahha...va gulligt!säkert ingen fara!men nu vet du vad du kan locka med när sonen matvägrar thihi

• Silence is golden
    annaoedvin skrev 2008-02-02 11:26:14 följande:
    Vår hund brukar vräka i sig sin mat.. Inte idag tydligen! Hitta lillkillen snaskandes på hundfodret.. Tror inte han fått i sig speciellt mycket (lyckades få ut en del och blev av med halv fingret samtidigt). Nä, seriöst, kan det va farligt eller? Unge.. Han som matvägrar just nu oxå, men hundfodret var tydligen gott..
    Finns de osm smakat kattfoder som barn..de lever idag och mår gott
  • Birgitta2

Helt ok. Kanske inte så näringsrikt för små människor men verkligen inte farligt.

• Luffarmor

Har en bekant som har en son som i dag är tonåring. När han var runt 1-2 år så åt han oxå av hundmaten.
    Mamman blev bekymmrad o ringde till giftcentralen (tror jag det var) o dom sa att skulle alla barn få så näringsrik mat så skulle det inte vara något problem. Men att hon skulle gärna ge lite mer att dricka då det var torrfoder han åt.

Men äckligt är det det håller jag med om. Är inte så förtjust då jag hittade vår son sittades o drack ur vattenkoppen  bläää...o inteär det alltför gemytligt heller då han har suttit  o slickat ur hundmatkopparna heller. Dvs då mor o far i huset itne riktigt ahr hunnit med.

Men farligt nä det kan det ju inte vara.

Finlands svensk mamma åt Rasse 2 år
  • Yenna

Jag åt kattmat när jag var liten. Kommer fortfarande ihåg hur gott jag tyckte det var.. (?!) Och jag lever

• vovvemor

Hehe, min dotter är väl uppfödd på torrfoder känns det som (vet inte hur många gånger jag frågat vad hon har i munnen och hon snällt gapar och visar några hundmatskulor), och lillebror fick tag i sin första för någon vecka sedan. De är aldrig så uppfinningsrika som när det gäller att få tag på djurens mat!Skrattande

Nejdå, det är ingen fara, men jag tvivlar på att det är jättegott, och det är ju mer anpassat för hund- än människomagar ändå...Flört

*****Daga-bus 050912 och Einar-lus 070516*****
  • soffiplopp

skulle det vara farligt skulle jag inte ge det till min hund heller! lite extra vatten bara så löser det väl sig!?? annars har då jag varit en ouppmärksam mamma som inte reagerade mer än att plocka ut maten han hade i munnen...

• smulis

min älsta son åt oxå hundmat när han var liten både frolic & cesar (burkmat) Han är idag 16 år !
    Jag minns att jag gav honom lite mjölk i samband med att han tuggade i sig det.

• annaoedvin

vad goa ni är! Var väl inte så där värst orolig egentligen men det är alltid skönt att kolla lite =)!

• Tjohalia

nädå, knappast farligt. Min snabba son har fått i sej både av våran kattmat och av hundmaten som mormor har stående framme... Vi har börjat ställa kattens mat i trappan som är avstängd med grind för att den ska få vara ifred, dottern var aldrig särskilt intresserad så då hon var mindre kunde vi ha den framme...

JOLINE 050414 * ALEX 070309
  • Tjohalia
    Perry the Platypus skrev 2008-02-02 11:33:00 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-5-112/m28339425.html Din son ligger i lä!
    kattbajs har både sonen och dottern lyckats få tag i och suga på... inte frächt nånstans! Kattlådan har tak och står numera med öppningen vänd mot väggen så att lilleman inte ska hitta alla gobitar därinne...
    JOLINE 050414 * ALEX 070309
  • Chanteuse
    Känner igen det där, vår dotter är oxå fruktansvärt förtjust i hundens mat, man ska kanske vara glad att det är torrfoder Det som är jobbigt är att hon är äggallergiker o som alla hundägare vet så innehåller all torrfoder ägg, så det är ett himla springade för att vi ska ha koll på om hon är i matskålen eller inte.
  • Suskiv

Jag har tre kattmatsätare här, de verkar må bra alla tre. Men de luktar inte så trevligt i munnen direkt efter kattmatsmumsandet.

• Kajak

Svåger ljög för sin bästa kompis o sa att kattmat (blötmat) är jättegott! kompisen trodde på honom o tog en tugg...

Gissa vad han känner sig när svåger erkände att han ljög för honom....
    Han kände sig SUPERdum!
    Att han skulle trodde att svågern skulle ÄTA den frivilligt.
    Om det vore pengar inblandad då skulle han äta så klart men helt frivilligt...

Vi var många som skrattade åt honom när svågern berättade.

Dom var då 18 19 år...

• KIKINA

Min bror åt ofta frolic som liten och han är 29år idag och mår kanon! :)

Svar på tråden Nice.. han åt hundmat!