• Selenea

Svartatrådens gravidtråd

Här samlas vi som har kämpat länge för att få ett barn och som äntligen har lyckats få plus på stickan efter minst ett års försök.

Här kan vi ventilera våra tankar, vår oro och dela med oss av vår glädje och hjälpa varandra med övergången från ofrivilligt barnlös till gravid.

Många av oss kommer från Svartatråden www.familjeliv.se/Forum-7-34/m26539753.html

och Svartatråden Del 2 www.familjeliv.se/Forum-7-34/m29383635.html

Välkomna!

• Svar på tråden Svartatrådens gravidtråd
  • Wasabi

Halloj Selenea och alla andra!
    Har ibland varit inne och småpratat på svartatråden, kul med en gravidtråd!

Först måste jag ju gratta i massor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    verkligen JÄTTEGRATTIS selenea!!!!!!!!!!!!!

Jag skrev för en tid sedan att jag skulle deppa ihop över ett misslyckat IVFförsök, men de e helt snurrigt...

Började blöda massor, och trodde de va kört, vi deppa arslet av oss, men jag slutade inte blöda, så åkte till gynakuten, och det visade sig att jag var gravid, men han sa att eftersom jag blödde en del, så kunde jag nog förvänta mig ett missfall..

Åkte till kliniken någon dag senare, och dom hittade ett tickande och fungerande hjärta på ett litet embryo!!
    Men bredvid embryot fanns en säck med blod..dom trodde att embryot jag fått tillbaka hade blivit till enäggstvillingar, men att jag fick missfall på det ena...
    Men nu fanns risk för infektioner å missfallrisk ändå...så vi har knappt vågat andas om det.

Nu väntar vi på NUPP, vill ju så gärna se hur det står till därinne.....
    Går in i vecka 12 imorgon....och hoppas allt ska vara bra och förbli bra!!

• nuedetdax

Tassar in här och skriker GRATTIS ÄNTLIGEN!!!
    Har läst dina trådar flera gånger och vi har nog pratat oxå i olika trådar.
    Jag plusade 20 februari på 6-spraydagen med synarela. Det var vårt 20-e försök och vi hade påbörjat vårt första ivf
    Ska bli kul och följas åt och försöka smälta att mensen inte kommer och att man nu väntar barn helt fantastiskt!

Många kramar

• Wasabi

nuedetdax: Är det sant??!! Nä va kul!!!JÄTTEGRATTIS!!!!
    När har du BF?

Själva drabbades vi av en mardrömstid igen. förra måndagen så började jag blöda hejdlöst igen...vi trodde det var helt kört för det var som om man dragit ur pluggen ur ett fyllt badkar...
    PANIK..in på akuten...dom konstaterade att barnet lever och livmodertappen var stängd...men vet inte var blodet komemr ifrån.

Nu har det gått en vecka och jag har kraftig mensvärk och doktorn sa att jag komemr blöda i ca 2 veckor till...för det ligger en stor blodansamling inne i livmodern
    Jag får inte promenera eller någonting...kan inte heller för att det gör så ont.
    Men vi håller tummarna..

Vi gjorde NUPP i vecka 13 iallafall..och det var helt perfekt...alltid något.

Imorgon går vi in i vecka 16.

Svar på tråden Svartatrådens gravidtråd