Bada efter öroninflammation?
När kan man bada sitt barn efter en öroninflammation? Med bada menar jag i balja med olja. Min son har det nu och han är bara lite drygt 2 månader. Jag får för mig att det gör ont om det kommer in vatten i örat.
När kan man bada sitt barn efter en öroninflammation? Med bada menar jag i balja med olja. Min son har det nu och han är bara lite drygt 2 månader. Jag får för mig att det gör ont om det kommer in vatten i örat.
Kan du inte skydda örat med ex fetvadd ( finns på apoteket) när du badar ditt barn. En icke-perforerad öroninflammation dvs när det inte rinner ut var ur örat borde inte alls vara något problem att bada vare sig medicinskt eller ur "smärtsynpunkt"
För övrgt gör det nog inte heller ont om man badar ett öra där trumhinnan är sprucken. Anledningen till att man inte skall blöta det så mkt är att man ska undvika djupa infektioner . Det är ju fri passagen vidare in i innerörat ...
en av mina hade det för någon vecka sedan. han badade men satt upp i badkaret och jag tvättade bara av honom upptill...
nu var dte nån vecka sen som sagt och nu badar han som vanligt... visar inte nå att det gör ont..