• Sanda

Vad betalar ni i hyra för lokal?

Ska förhandla om hyra på en lokal, vad betalar ni i hyra för er lokal? Vad för slags lokal är det? Kallhyra/varmhyra? Hur många kvm? Vad ingår? Storstad/mindre stad/landet? annan info?

Kolla in min viktblogg!
  • Svar på tråden Vad betalar ni i hyra för lokal?
  • Leone i Västerås

Nu vet jag ju inte vilken typ av lokal du ska hyra, eller vad du ska ha den till, men jag hyrde iallafall en källarlokal i ett hyreshus ganska centralt i Västerås under några år.
    Den var på 30 m2 och hade fönster och egen ingång.

Tillgång till toalett och bredband. Hyran var 525:-/mån inkl värme.

Den här lokalen hyrde jag för att sy i, då min hobby "vuxit ur" vårt dåvarande boende.

Projekt viktminskning start 7/1-08. Nu: minus 4,5 kilo
  • Cheesus

Inte för att vara elak....men lite info om typ av lokal är väl ganska självklart att du måste ge?

Viss skillnad på en festlokal med kök o bar eller en lokal för att få förvara en traktor i.

Eller har jag fel?

• Sanda
    Cheesus skrev 2008-02-03 08:16:42 följande:
    Inte för att vara elak....men lite info om typ av lokal är väl ganska självklart att du måste ge?Viss skillnad på en festlokal med kök o bar eller en lokal för att få förvara en traktor i.Eller har jag fel?
    Därför jag frågar vad det är för lokal ju?  Men om det uppfattas som en festlokal för en kväll så har jag utryckt mig fel, utan jag menar en lokal för en längre tid, månader tom år. Ska starta en verksamhet och behöver ett mindre lager och ett litet kontor.
    Kolla in min viktblogg!
  • Alvira

Hej! Vår lokal ligger i centrala GBG, vi betalar 18000 kr ink. moms per månad. Då ingår ju värme, vatten trappstädning etc. Men el betalar vi själva. Den är på 110 kvm med 4 rum, väntrum, pentry och 2 toaletter. Då vi inte har råd med hela själva, hyr vi ut några rum till andra hyresgäster som har liknande verksamhet. Vad ska du ha för verksamhet?

• Sanda
    Alvira skrev 2008-02-04 00:34:19 följande:
    Hej! Vår lokal ligger i centrala GBG, vi betalar 18000 kr ink. moms per månad. Då ingår ju värme, vatten trappstädning etc. Men el betalar vi själva. Den är på 110 kvm med 4 rum, väntrum, pentry och 2 toaletter. Då vi inte har råd med hela själva, hyr vi ut några rum till andra hyresgäster som har liknande verksamhet. Vad ska du ha för verksamhet?
    min pappa har ett företag som tillverkar maskiner och jag ska sköta en del av hans verksamhet från där jag bor vilket är reservdelarna.
    Kolla in min viktblogg!
  • sommartorpet

Kalkylera me att kostnaderna hamnar runt 1000 kr/kvm så ligger du nog hyfsat rätt. I inustriområden blir det oftast lite billigare än mitt i stan men om du inte har andra krav än att du ska ha en lokal så klarar du relativt lätt att hitta för det priset.

• Marvinna

Kolla vad du har för uppsägningstid på lokalen. Oftast är det längre uppsägningstid på lokaler som används för affärsverksamhet.

Svar på tråden Vad betalar ni i hyra för lokal?