Sjuka barn nästan jämt finns det fler som har det som oss?
Jag har tre barn som är infektionskänsliga och har nästan alltid något barn sjukt. För tillfället har jag två sjuka barn. Ett barn är fött med lågt immunförsvar men de andra har normalt immunförsvar. När det var som värst för oss så fick jag inte arbeta under 1 år. Jag tog hem smittan från mitt arbete som var på en förskola. Vi fick inte ha främmande. Min äldsta tjej fick bara vara ute och hemma hos oss. Hon kunde aldrig följa med och handla, gå på bio, åka på badhuset, leka med kompisar inne osv. Att leva med infektionskänsliga barn är jobbigt men det går eller måste gå. Det jag tycker är jobbigast är omgivningens reaktioner och kommentarer. Då menar jag inte från min familj och släkt men från resten av alla som VET. De som inte förstår eller vill förstå. Att inte omgivningen tror på en, att barnen är sjuka, är hemskt. Jag ska visserligen erkänna att jag kan förstå deras misstro men varför alltid kommentera det negativt. Det är få som förstår hur jobbigt vi har framförallt jag som tar det största ansvaret här hemma. Karln jobbar jämt. Sedan jag har fått barn så har kompisarna försvunnit i princip. Vem vill ha kontakt med någon som sällan kan komma hemifrån? Jag har ju nästan alltid sjuka barn. Finns det flera som har det som vi?